Banner
Strategisk kommunikasjon

Hvem fortjener Den store kommunikasjonsprisen?

Flinke kommunikasjonsfolk har endelig fått sin egen pris.

PRIS-KATEGORIER
  • Årets kommunikasjonsavdeling (offentlig og privat)
  • Årets talsperson
  • Årets kommunikasjonsleder
  • Beste krisekommunikasjon
  • Beste internkommunikasjon
  • Beste visuelle kommunikasjon
  • Ærespris

– Det gjøres veldig mye godt kommunikasjonsarbeid i hele landet vårt. Vi synes det er viktig å hedre godt arbeid. Det kan bidra til læring og inspirasjon.

Det sier Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.

– Nominer godt arbeid!

Sammen med analysebyrået Retriever og nettavisen KOM24, har Kommunikasjonsforeningen begynt arbeidet med å markedsføre Den store kommunikasjonsprisen, som skal deles ut første gang den 6. februar 2025.

For det er nemlig du og jeg som skal nominere de potensielle prismottakerne.

– Jeg oppfordrer alle våre medlemmer til å nominere godt arbeide, enten det er egen avdeling eller andre du har lagt merke til, som har gjort en skikkelig god kommunikasjonsjobb, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.

Strategisk kommunikasjon
Slik blir du mer strategisk
Les mer

Vil løfte frem måling

Prisen skal hedre det beste innen krise-, intern- og visuell kommunikasjon. Den skal også hedre de beste offentlige og private kommunikasjonsavdelingene i landet (se faktaboks for alle kategorier).

Juryleder Maren Bækkelund Ellingsen, grunnlegger og daglig leder i kommunikasjonsbyrået Bohr trengte ikke å tenke seg om to ganger før hun sa ja til oppdraget.

– Kommunikasjonsfolk i norske virksomheter er, paradoksalt nok, for beskjedne, og må bli flinkere til å synliggjøre sin verdi internt og eksternt, sier hun

Retriever-sjef i Norge, Guro Lindebjerg, trekker frem viktigheten av å premiere eksempler på god strategisk kommunikasjon.

– Vi trenger å løfte strategisk kommunikasjon som verktøy for å nå virksomhetenes mål. Derfor trenger vi denne prisen, sier Lindebjerg og legger til:

– Vi har fått med oss skarpe kommunikasjonsfolk med bred erfaring til å sitte i juryen. Det blir garantert gode diskusjoner blant folk som brenner for faget.

– Kommunikasjonsfolk i norske virksomheter er, paradoksalt nok, for beskjedne, og må bli flinkere til å synliggjøre sin verdi internt og eksternt.
Maren Bækkelund Ellingsen, Bohr

Kan være frilanser

I tillegg til Lindebjerg, Mørch von der Fehr og juryleder Ellingsen, består juryen av:

Lasse Sandaker-Nielsen (Sandaker-Nielsen), Veronika Skagestad Aubert (Felleskjøpet), Harry Tiller (Trondheim kommune) og Yngve Garen Svardal (KOM24).

Du kan sende inn dine nominasjoner allerede nå. 

Og husk; man trenger ikke å jobbe i en stor kommunikasjonsavdeling for å være en god og prisverdig kommunikatør.

– Det kan like gjerne være en person som jobber alene med kommunikasjon og som har fått til ett godt stykke arbeide, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.


Siste saker

Har du lest disse?