Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Sånn spinner jeg
Foredragsholder: Sigbjørn Aanes, First House Det er mange måter å snakke om en sak på, men hvordan setter du premissene for samtalen? På Høstseminaret skal Sigbjørn Aanes, partner og seniorrådgiver i First House, dele sine beste kommunikasjonsråd. Hva bør du gjøre, hva bør du absolutt ikke gjøre og hvordan får du frem det budskapet du vil?
Nils Petter Strømmen: Fem medietrender du må kjenne til
Kantar Media følger medieutviklingen kontinuerlig gjennom undersøkelser som Forbruker & Media, Interbuss, Social Media Tracker og TV-undersøkelsen (TVOV). Her får du tall og fakta om de fem digitale trender som preger det norske medielandskapet i størst grad akkurat nå. Trender som vil kunne ha stor betydning for hvilke virkemidler og kanaler du velger i tiden framover.
Mediedebatt: Journalistene og departementene
Journalistene roper varsko om departementenes pressehåndtering. Men er det egentlig så ille? I panelet sitter Ole Berthelsen, kommunikasjonssjef i Olje- og energidepartementet, Tone Tveøy Strøm-Gundersen, nyhetsredaktør i Aftenposten, Eiliv Frich Flydal, journalist i Dagbladet og Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen. Debattleder er Erik Waatland, redaktør og daglig leder i Medier24. Siri Gedde-Dahl i Pressens offentlighetsutvalg innleder debatten.
Dette innholdet er kun tilgjengelig for medlemmer som har logget inn.
PR-prat
Fagbøker
Innsyn i praksis er en håndbok for alle som vil lære seg hvordan de får tilgang til informasjon de har behov for.
Les anmeldelse av boken
Tradisjonelle og sosiale medier analyseres her med tanke på representasjon av minoriteter. Hvilke tema tas opp, hvilke stemmer kommer til uttrykk, og i hvilke sjangere?
Dette er en erfaringsbasert bok som skal gjøre ledere og kommunikasjonsansvarlige bedre rustet til god krisehåndtering. Kapitlene inneholder blant annet beredskapstenkning, medierelasjoner i krise, sosiale mediers rolle, falske nyheter, utfordringer knyttet til ledelse og internkommunikasjon.
Forfatter Mina Gerhardsen har jobbet både som journalist og informasjonsrådgiver og har vært intervjuet utallige ganger. Her viser hun gjennom eksempler, strategier og huskelister hvordan din sak kan bli kjent. Boken er beregnet på deg som er tillitsvalgt eller politisk engasjert, arbeider for en organisasjon eller innen media og kommunikasjon.