Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Fordypning: Hva er det som er så bra med podkast?
Foredragsholdere: Henrik Svanevik, Schibsted og Ingvild Rugland, Bergens Tidende. Schibsteds Henrik Svanevik gir de beste tipsene til deg som vil starte en pod – og faktisk lykkes med det. I samtale med Lene Bergmann leder Svanevik oss gjennom podkastjungelen. Hva det man bør gjøre og hva bør man unngå? Hvorfor er det slik at alle kan, men ikke alle må lage en podkast? Vi lytter til de som erobrer verden og de som virkelig ikke gjør det – til inspirasjon og avskrekkelse.
Kommunikasjon som vei til toppen
Foredragsholder: Elisabeth Sørbøe Aarsæther, Nasjonal kommunikasjonsmyndighet Fra informasjonsdirektør til direktør for Nkom – Nasjonal kommunikasjonsmyndighet: Elisabeth Sørbøe Aarsæther har foretatt en karrierereise hvor kommunikasjon har spilt hovedrollen. Hvordan gikk dette til, hvorfor er kommunikasjon så viktig for toppledere – og hva vil kreves av fremtidens kommunikasjonsfolk?
Hva Vy vil - hvorfor endret NSB navn og merkevare?
Foredragsholdere: Gina Scholz og Eirik Harildstad, Vy Kommunikasjonssjef Gina Scholz og Eirik Harildstad, sjef for merkevare og markedsstrategi, forteller om vårens store snakkis. Det er tett samarbeid mellom kommunikasjon og marked når en 150 år gammel bedrift er i endring. Hvordan har Vy jobbet mot egne medarbeidere i Norge og Sverige? Og hvordan har de integrert kommunikasjon, betalt og ubetalt, i sosiale medier?
Dette innholdet er kun tilgjengelig for medlemmer som har logget inn.
PR-prat
Fagbøker
Skrevet for fageksperter og kommunikasjonsfolk som ønsker å bli en tydeligere stemme på sitt område for å skape mer synlighet og et bedre omdømme.
Boken Åpen eller innadvendt kom første gang ut i 2009. Også denne andreutgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave. Blant annet inkluderes nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.
Boken skal gi innsikt i hvordan man best utvikler og leder fremragende kommunikasjon – i motsetning til kommunikasjon på det jevne. Basert på data fra European Communication Monitor gjennom ti år, casestudier og intervjuer.
Zingmark har jobbet som kommunikasjonssjef og markedssjef og har vært i bedrifter som Microsoft, Viasat og MTG. I denne eboken deler hun praktiske råd for å gjøre virksomheter mer kommunikative ved å lytte, analysere og ha dialog i digitale kanaler.