Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Dine opplysninger

Takk for at du bekreftet dine opplysninger

Gruppe mennesker sitter rundt et bord.

Du kan nå lukke dette vinduet.

Aktuelle kurs

Strategi og måling
5. februar 2025
Effekt – Et program for deg som vil arbeide mer strategisk
Oslo
Digitale kanaler
27. februar 2025
Nettkurs: Strategisk analyse av sosiale medier
Teams
Flere kurs

Fagartikler

Les Mer on Hva skjer i 2025?
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjonsfoto av krystallkule ute i naturen.
Hva skjer i 2025? –>

Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.

Les Mer on Vet du hva emojiene betyr?
Målgrupper
For medlemmer
Vet du hva emojiene betyr? –>

Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.

Les Mer on Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett
Digitale kanaler
For medlemmer
Ida Jackson
Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett –>

– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.

Guider og maler

Les Mer on Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut
Kunstig intelligens
Illustrasjon av ChatGPT som robot
Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut –>

Jeg har brukt ChatGPT i over to år nå. Og jeg ser en trend: robotiske tekster. Om du kaster en sten på nett og treffer en kronikk, er det en viss sannsynlighet for at den er skrevet med AI.

Les Mer on Lag en bedre visuell profil
Visuell kommunikasjon
For medlemmer
Portrett av Eirik Sandsmark.
Lag en bedre visuell profil –>

Det er vanskelig å tallfeste verdien av god visuell kommunikasjon, men designer Erik Sandsmark mener at du kan gange effekten av det du gjør med én og en halv.

Fagprat

30.01.2025
Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter? –>

Begge forsøker å fremstå som autentiske på Facebook, men de bruker ulike fremgangsmåter for å bygge opp sin politiske identitet.

Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter?
02.12.2024
Uavgjort på bortebane –>

Media skal ikke være maktas hjemmebane, og uavgjort på bortebane må få være et godt nok resultat.

Uavgjort på bortebane

Kompodden

Forskning

Les Mer on Kommunikasjonsutdanning – for dagen i dag og dagen i morgen
Illustrasjon av mann som bruker pc
Kommunikasjonsutdanning – for dagen i dag og dagen i morgen –>

Hva forventes av nyutdannede i dagens kommunikasjonsbransje, og hvordan påvirker kunstig intelligens fagets utvikling?

Les Mer on Tillit og kommunikasjon i krisetider: Lærdom fra pandemihåndteringen
Tillit og omdømme
Tillit og kommunikasjon i krisetider: Lærdom fra pandemihåndteringen –>

“Mpox sprer seg raskt: – Alle bør være bekymret” lød en tittel i VG søndag 22. September. Med COVID-19 relativt ferskt i minne melder spørsmålet seg igjen – kan vi stole på at helsemyndighetene håndterer situasjonen?

Les Mer on Størrelsen teller om du vil påvirke myndighetene
Samfunnskontakt
For medlemmer
Størrelsen teller om du vil påvirke myndighetene –>

Det hjelper å representere en stor organisasjon om du som lobbyist ønsker at viktige myndighetspersoner skal låne deg øret sitt. Demokratisk legitimitet, i form av mange medlemmer, ser ikke ut til å være så viktig.