Fagartikler
Lær mer! Artikler med tips og råd, intervjuer med fagpersoner, lærdom fra våre arrangementer. Velg temaet du vil lese mer om.
Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.
Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.
– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.
Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.
Det lille forsikringsselskapet Frende har under fire prosent markedsandel. Likevel er de kilde til over tjue prosent av alle medieoppslag om forsikring.
Tigerstadsteatret brukte hele Arendal sentrum som teaterscene for å nå fram til helt nye målgrupper med sitt budskap om at kultur er beredskap.
Strømselskapet Tibber raste på omdømmemålingene. Veien tilbake til topps gikk via fornyet intern tillit og «medieskole»
NAFs Ulrica Risberg forteller hvorfor internkommunikasjon er nøkkelen til å drive organisasjonens strategiske mål fremover.
Vi har snakket med fire kommunikatører i tre ulike bedrifter som leter etter en erstatning for Workplace.
Vi har plukket ut 25 arrangementer kommunikatører kan ha utbytte av under årets arendalsuke.
Julen er rett rundt hjørnet, men du rekker fortsatt litt faglig påfyll.
Svaret får du i siste episode av Kompodden!
Hurra, vi er 75 år! Og i dette spesialmagasinet gir vi deg 75 konkrete tips, slik at du kan gjøre en best mulig kommunikasjonsjobb.
Mirjam Christine Ehl har vært ambassaderåd for kommunikasjon og kultur ved ambassaden i Washington D.C. i seks måneder.
Kommunikasjon bidrar til tillit, vekst og effektivt styrearbeid. Her er tre grunner til at kommunikasjon hjelper de som sitter i styrer.
Cathrine Torp, kommunikasjons- og strategidirektør i Revisorforeningen, har alltid jobbet strategisk med kommunikasjon. Her får du hennes beste tips.
Thomas Wrigglesworth, kommunikasjonssjef i bydel Stovner, gir deg sine beste tips til mer strategisk kommunikasjonsarbeid.
Er du topplederens høyre hånd og umistelige partner?
Oslo har vedtatt at de vil være verdens beste by for skeive, men hvordan blir man det?
For drøyt fem år siden lanserte Norges største bank sin egen nyhetsredaksjon. Slik ble de en del av folks medievaner.
Hvordan kommuniserer du som leder for krisestaben når flommen herjer, raset går og mobilnettet kollapser?
Kristine Volpe, kommunikasjonsdirektør i Mercell, fikk bruk for alle verktøyene i internkommunikasjonskassen da hun skulle samle elleve bedriftskulturer til én.
Er det sant at folk er lei av sosiale medier? Er målgruppen din for gammel for TikTok, for ung for Facebook? Og hvordan skal du inkludere kunstig intelligens i regnestykket ditt?
Simen Ringen lager innholdet i Petter Stordalens SoMe-kanaler. At han er mye yngre enn sjefen, tenker han sjelden på.
– Krisehåndtering er overraskende lik i dag som for ti-tyve år siden.
Det å løfte seg fra å være en praktiker til å bli en strategisk rådgiver krever forståelse for virksomheten, og deres mål og strategi.
Janne Stang Dahl, kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, savner den åpne politiske diskusjonen om kunstig intelligens, bruk av generativ KI og digitalisering.
Hånden på hjertet, hva gir deg best nattesøvn: At ansatte overlater det offentlige ordskiftet til kommunikasjonsavdelingen, eller at de selv ringer avisen når de har meninger om arbeidsplassen sin?
Begynner alt snakket om KI å ligne en diger bolle med grøt? Er du lei av ChatGPT før du har begynt å bruke den? Pust med magen, vi er her for å hjelpe deg
Kinokjeden Odeon kastet seg på barbenheimer-bølgen og solgte enda flere billetter.