Digitale kanaler
Digitale kanaler gir unike muligheter for å engasjere og nå målgrupper. Her finner du innsikt i hvilke kanaler som fungerer best for ulike mål og hvordan du kan bruke dem strategisk.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.
Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.
– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.
Guider og maler
Jeg har brukt ChatGPT i over to år nå. Og jeg ser en trend: robotiske tekster. Om du kaster en sten på nett og treffer en kronikk, er det en viss sannsynlighet for at den er skrevet med AI.
Du har kanskje god kontroll på nettsiden din, men er du bevisst på hvor universelt utformet dine sosiale medier er? Universell utforming handler om å gjøre innholdet ditt bedre for alle.
Faglig frokost
Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?
Meta vil trene opp kunstig intelligens på dine og mine bilder, innlegg og kommentarer fra Facebook og Instagram. Alle som har konto i Metas kanaler, risikerer at alt de har publisert, blir brukt – med mindre de protesterer innen en svært kort frist.
Kompodden
Forskning
Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.
Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?