Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Digitale kanaler

Digitale kanaler gir unike muligheter for å engasjere og nå målgrupper. Her finner du innsikt i hvilke kanaler som fungerer best for ulike mål og hvordan du kan bruke dem strategisk.

Aktuelle kurs

Kunstig intelligens
6. februar 2025
Nettkurs: De beste AI-verktøyene for kommunikatører
Teams
Venteliste
Digitale kanaler
27. februar 2025
Nettkurs: Strategisk analyse av sosiale medier
Teams
Flere kurs

Fagartikler

Les Mer on Hva skjer i 2025?
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjonsfoto av krystallkule ute i naturen.
Hva skjer i 2025? –>

Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.

Les Mer on Vet du hva emojiene betyr?
Målgrupper
For medlemmer
Vet du hva emojiene betyr? –>

Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.

Les Mer on Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett
Digitale kanaler
For medlemmer
Ida Jackson
Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett –>

– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.

Guider og maler

Les Mer on Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut
Kunstig intelligens
Illustrasjon av ChatGPT som robot
Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut –>

Jeg har brukt ChatGPT i over to år nå. Og jeg ser en trend: robotiske tekster. Om du kaster en sten på nett og treffer en kronikk, er det en viss sannsynlighet for at den er skrevet med AI.

Les Mer on Universell utforming av sosiale medier
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjon av universell utforming.
Universell utforming av sosiale medier –>

Du har kanskje god kontroll på nettsiden din, men er du bevisst på hvor universelt utformet dine sosiale medier er? Universell utforming handler om å gjøre innholdet ditt bedre for alle.

Fagprat

30.01.2025
Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter? –>

Begge forsøker å fremstå som autentiske på Facebook, men de bruker ulike fremgangsmåter for å bygge opp sin politiske identitet.

Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter?
02.12.2024
Snakk til gjengen din –>

Som et miniprosjekt har jeg fulgt Raads interne «girlchat» som hun selv kaller det, på Snapchat de siste ukene. Det er et studie i profesjonell markedsføring.

Snakk til gjengen din

Faglig frokost

Visuell kommunikasjon
Faglig frokost: Visuell kommunikasjon
For medlemmer

Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?

Kunstig intelligens
Faglig frokost: Meta og KI-trening
For medlemmer

Meta vil trene opp kunstig intelligens på dine og mine bilder, innlegg og kommentarer fra Facebook og Instagram. Alle som har konto i Metas kanaler, risikerer at alt de har publisert, blir brukt – med mindre de protesterer innen en svært kort frist.

Kompodden

Forskning

Les Mer on Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg
Kunstig intelligens
For medlemmer
Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg –>

Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.

Les Mer on Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg?
Digitale kanaler
Illustrasjon influensere.
Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg? –>

Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.

Les Mer on Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet
Digitale kanaler
For medlemmer
Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet –>

Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?