Digitale kanaler
Digitale kanaler gir unike muligheter for å engasjere og nå målgrupper. Her finner du innsikt i hvilke kanaler som fungerer best for ulike mål og hvordan du kan bruke dem strategisk.
Aktuelle kurs
Fagartikler
– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon.Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.
For drøyt fem år siden lanserte Norges største bank sin egen redaksjon: "DNB Nyheter". – Vi har lyktes med å bli en del av folks medievaner, forteller redaktør for bankens redaksjon, Pernille Borchgrevink-Lai.
Simen Ringen lager innholdet i Petter Stordalens SoMe-kanaler. At han er mye yngre enn sjefen, tenker han sjelden på.
Guider og maler
Du har kanskje god kontroll på nettsiden din, men er du bevisst på hvor universelt utformet dine sosiale medier er? Universell utforming handler om å gjøre innholdet ditt bedre for alle.
Såkalt smidig jobbing får fotfeste i stadig flere miljøer og ulike typer organisasjoner. Blant annet på grunn av nye, digitale verktøy. Hva kan du som kommunikatør få ut av det?
Fagprat
Faglig frokost
Kompodden
Forskning
Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.
Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?