Etikk og samfunnsansvar
Kommunikasjon handler ikke bare om budskap, men også om integritet. Her finner du innhold om hvordan ansvarlige valg og åpenhet i kommunikasjonen, bidrar til tillit og et mer bærekraftig samfunn.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Janne Stang Dahl, kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, savner den åpne politiske diskusjonen om kunstig intelligens, bruk av generativ KI og digitalisering.
Hånden på hjertet, hva gir deg best nattesøvn: At ansatte overlater det offentlige ordskiftet til kommunikasjonsavdelingen, eller at de selv ringer avisen når de har meninger om arbeidsplassen sin?
Begynner alt snakket om KI å ligne en diger bolle med grøt? Er du lei av ChatGPT før du har begynt å bruke den? Pust med magen, vi er her for å hjelpe deg
Guider og maler
Hver gang du er på en nettside, gjør et søk eller ser en video, bidrar du til forurensning. Du som er ansvarlig for en nettside, kan gjøre mye for at siden skal forurense minst mulig. Her ser du hvordan det gjøres.
Mange kommunikatører jobber med planlegging av arrangementer. Å gjøre dem mer klimavennlige er vårt ansvar – og kan skape positive ringvirkninger for hele virksomheten, mener Zerokonferansens prosjektleder Marte Strand.
Fagprat
Faglig frokost
Kompodden
Forskning
Olje- og gasselskaper balanserer profitt- og bærekraftsmål gjennom å gi fortellingen om grønn innsats en viktig rolle. Er det vellykket?
Det folkekjære norske selskapet Freia ble forsøkt boikottet i 2023. Et solid omdømme, godt forankret i norsk kultur, reddet dem.
Det er tre gode grunner til at kommunikatører bør lese Shoshana Zuboffs bok om overvåkningskapitalismen, som nylig kom på norsk.