Markedskommunikasjon
Markedskommunikasjon handler om å skape engasjement og vekke interesse for produkter eller tjenester. Her finner du inspirasjon og metoder for å utforme kampanjer som treffer din målgruppe og ditt marked.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Svaret får du i siste episode av Kompodden!
For drøyt fem år siden lanserte Norges største bank sin egen redaksjon: "DNB Nyheter". – Vi har lyktes med å bli en del av folks medievaner, forteller redaktør for bankens redaksjon, Pernille Borchgrevink-Lai.
Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.
Guider og maler
Å beskrive målgruppene som karikerte enkeltpersoner kan gjøre det enklere både å lage og treffe med innholdet ditt. Her får du vite hvordan du går fram.
Du vet hva du vil at mottakeren skal sitte igjen med, men hvordan får du til det? Retoriker Anne Bergvad gir råd om hvordan budskapet ditt blir mest mulig effektivt.
Fagprat
Faglig frokost
Meta tapte mot Datatilsynet i Oslo Tingrett denne uken. Hva betyr det for deg som jobber med kommunikasjon? Janne Stang Dahl, kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, og Vebjørn Søndersrød, partner i advokatfirmaet Føyen, tar oss gjennom konsekvensene av dommen. Programleder er Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.
Kompodden
Forskning
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.