Pressearbeid
Hvordan håndtere medier og kommunisere tillitsfullt med journalister? Her finner du innsikt i hvordan du bedre kan navigere i medienes verden, og få formidlet dine budskap trygt og troverdig.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Det lille forsikringsselskapet Frende har under fire prosent markedsandel. Likevel er de kilde til over tjue prosent av alle medieoppslag om forsikring.
Hvordan får de til det?
Hånden på hjertet, hva gir deg best nattesøvn: At ansatte overlater det offentlige ordskiftet til kommunikasjonsavdelingen, eller at de selv ringer avisen når de har meninger om arbeidsplassen sin?
Kommunikasjonsavdelingen i Statnett levde en stille tilværelse. Så kom strømkrisen.
Guider og maler
Pressekonferanse gir muligheten til å dele alvorlige hendelser eller større nyheter til mange personer samtidig. Her er gode tips til deg som kanskje skal holde din første pressekonferanse.
Hva gjør du når omdømmekrisen rammer akkurat din arbeidsplass? Her får du fem gode råd fra Torill Gulbrandsen, kommunikasjonsansvarlig i bydel Alna. I fjor ble bydelen midtpunktet i en sterkt kritisk Brennpunkt-dokumentar.
Fagprat
Faglig frokost
Når en krise inntreffer, er god kommunikasjon helt essensielt. Vi må kommunisere godt og effektivt internt, og vi må kommunisere tydelig og tillitsvekkende eksternt. Men hva skal til for å oppnå dette? Og ikke minst - hva blir konsekvensene når vi trår feil? Kristine Meek er partner i Sannum og Bergestuen og har erfaring fra krisehåndtering i både næringsliv, frivillige organisasjoner og offentlig virksomhet. Rune Mørck Wergeland er partner i Wergeland Apenes strategi og kommunikasjon. Han har også erfaring med krisekommunikasjon fra både inn- og utland i offentlig og privat sektor, og har blant annet vært kriseansvarlig i NRK.