Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Strategi og måling

En vellykket utført kommunikasjonsstrategi krever både planlegging og evaluering. Her får du verktøyene for å utvikle, gjennomføre og måle effekten av kommunikasjonsinnsatsen.

Aktuelle kurs

Strategi og måling
5. februar 2025
Effekt – Et program for deg som vil arbeide mer strategisk
Oslo
Digitale kanaler
27. februar 2025
Nettkurs: Strategisk analyse av sosiale medier
Teams
Flere kurs

Fagartikler

Les Mer on – Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør
Strategi og måling
For medlemmer
– Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør –>

NAFs Ulrica Risberg forteller hvorfor internkommunikasjon er nøkkelen til å drive organisasjonens strategiske mål fremover.

Les Mer on Slik bruker du kommunikasjon i styrearbeid
Strategi og måling
styrekurs_bilde
Slik bruker du kommunikasjon i styrearbeid –>

Kommunikasjon bidrar til tillit, vekst og effektivt styrearbeid. Her er tre grunner til at kommunikasjon hjelper de som sitter i styrer.

Les Mer on Tips til deg som vil jobbe mer strategisk
Strategi og måling
Tips til deg som vil jobbe mer strategisk –>

Cathrine Torp, kommunikasjons- og strategidirektør i Revisorforeningen, har alltid jobbet strategisk med kommunikasjon. Her får du hennes beste tips.

Guider og maler

Les Mer on Målgruppeguide 2: Slik posisjonerer du deg
Målgrupper
For medlemmer
portrettbilde av Lars Olsen
Målgruppeguide 2: Slik posisjonerer du deg –>

Posisjonering handler om å få en helt unik plass i kunders hukommelse. Men hvordan gjør man egentlig det?

Les Mer on Guide: Smidig jobbing digitalt
Digitale kanaler
For medlemmer
Guide: Smidig jobbing digitalt –>

Såkalt smidig jobbing får fotfeste i stadig flere miljøer og ulike typer organisasjoner. Blant annet på grunn av nye, digitale verktøy. Hva kan du som kommunikatør få ut av det?

Fagprat

02.12.2024
Ordtelling som rettesnor –>

Et triks når du skal lage en tale, foredrag eller presentasjon, er å ha en stram tidslinje.

Ordtelling som rettesnor
02.12.2024
Når mening skaper synlighet –>

Hvordan skaffe seg en offentlig stemme?

Når mening skaper synlighet

Faglig frokost

Strategi og måling
Faglig frokost: Er kommunikasjon en tullejobb?
For medlemmer

Vi stiller spørsmålene: Er kommunikasjon en tullejobb? Hva gjør egentlig de nær 2.000 kommunikasjonsansatte i staten på jobb? Kan alt de gjør måles?

Strategi og måling
Faglig frokost: Måling og effekt
For medlemmer

Under Kommunikasjonsdagen i april i år fikk vi høre mye om viktigheten av å jobbe strategisk med kommunikasjon. For å kunne oppnå det, må vi vite hvor vi er og hvor vi skal, og vi må kunne måle effekten av det vi allerede kommuniserer og eventuelle endringer vi gjør.

Kompodden

Forskning

Les Mer on Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg?
Digitale kanaler
Illustrasjon influensere.
Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg? –>

Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.

Les Mer on Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet
Digitale kanaler
For medlemmer
Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet –>

Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?

Les Mer on Equinor forsøker å kommunisere bærekraftig profitt
Etikk og samfunnsansvar
Equinor kontorbygget.
Equinor forsøker å kommunisere bærekraftig profitt –>

Olje- og gasselskaper balanserer profitt- og bærekraftsmål gjennom å gi fortellingen om grønn innsats en viktig rolle. Er det vellykket?