Strategi og måling
En vellykket utført kommunikasjonsstrategi krever både planlegging og evaluering. Her får du verktøyene for å utvikle, gjennomføre og måle effekten av kommunikasjonsinnsatsen.
Aktuelle kurs
Fagartikler
NAFs Ulrica Risberg forteller hvorfor internkommunikasjon er nøkkelen til å drive organisasjonens strategiske mål fremover.
Kommunikasjon bidrar til tillit, vekst og effektivt styrearbeid. Her er tre grunner til at kommunikasjon hjelper de som sitter i styrer.
Cathrine Torp, kommunikasjons- og strategidirektør i Revisorforeningen, har alltid jobbet strategisk med kommunikasjon. Her får du hennes beste tips.
Guider og maler
Posisjonering handler om å få en helt unik plass i kunders hukommelse. Men hvordan gjør man egentlig det?
Såkalt smidig jobbing får fotfeste i stadig flere miljøer og ulike typer organisasjoner. Blant annet på grunn av nye, digitale verktøy. Hva kan du som kommunikatør få ut av det?
Fagprat
Faglig frokost
Kompodden
Forskning
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.
Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?
Olje- og gasselskaper balanserer profitt- og bærekraftsmål gjennom å gi fortellingen om grønn innsats en viktig rolle. Er det vellykket?