OBS: Du kan dessverre ikke logge deg på akkurat nå. Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Strategi og måling

En vellykket utført kommunikasjonsstrategi krever både planlegging og evaluering. Her får du verktøyene for å utvikle, gjennomføre og måle effekten av kommunikasjonsinnsatsen.

Aktuelle kurs

Strategi og måling
10. desember 2024
Kurs: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon
Hotel Bristol, Kristian IVs gate 7, 0164 Oslo
Venteliste
Strategi og måling
5. februar 2025
Effekt – Et program for deg som vil arbeide mer strategisk
Oslo
Flere kurs

Fagartikler

Les Mer on – Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør
Strategi og måling
For medlemmer
– Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør –>

NAFs Ulrica Risberg forteller hvorfor internkommunikasjon er nøkkelen til å drive organisasjonens strategiske mål fremover.

Les Mer on Slik bruker du kommunikasjon i styrearbeid
Strategi og måling
styrekurs_bilde
Slik bruker du kommunikasjon i styrearbeid –>

Kommunikasjon bidrar til tillit, vekst og effektivt styrearbeid. Her er tre grunner til at kommunikasjon hjelper de som sitter i styrer.

Les Mer on Tips til deg som vil jobbe mer strategisk
Strategi og måling
Tips til deg som vil jobbe mer strategisk –>

Cathrine Torp, kommunikasjons- og strategidirektør i Revisorforeningen, har alltid jobbet strategisk med kommunikasjon. Her får du hennes beste tips.

Guider og maler

Les Mer on Målgruppeguide 2: Slik posisjonerer du deg
Målgrupper
For medlemmer
portrettbilde av Lars Olsen
Målgruppeguide 2: Slik posisjonerer du deg –>

Posisjonering handler om å få en helt unik plass i kunders hukommelse. Men hvordan gjør man egentlig det?

Les Mer on Guide: Smidig jobbing digitalt
Digitale kanaler
For medlemmer
Guide: Smidig jobbing digitalt –>

Såkalt smidig jobbing får fotfeste i stadig flere miljøer og ulike typer organisasjoner. Blant annet på grunn av nye, digitale verktøy. Hva kan du som kommunikatør få ut av det?

Fagprat

02.12.2024
Ordtelling som rettesnor –>

Et triks når du skal lage en tale, foredrag eller presentasjon, er å ha en stram tidslinje.

Ordtelling som rettesnor
02.12.2024
Når mening skaper synlighet –>

Hvordan skaffe seg en offentlig stemme?

Når mening skaper synlighet

Faglig frokost

Kompodden

Forskning

Les Mer on Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg?
Digitale kanaler
Illustrasjon influensere.
Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg? –>

Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.

Les Mer on Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet
Digitale kanaler
For medlemmer
Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet –>

Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?

Les Mer on Equinor forsøker å kommunisere bærekraftig profitt
Etikk og samfunnsansvar
Equinor kontorbygget.
Equinor forsøker å kommunisere bærekraftig profitt –>

Olje- og gasselskaper balanserer profitt- og bærekraftsmål gjennom å gi fortellingen om grønn innsats en viktig rolle. Er det vellykket?