Tillit og omdømme
Tillit bygges over tid, men kan raskt svekkes. Utforsk strategier for å opprettholde og styrke omdømmet, slik at organisasjonen fremstår som pålitelig.
Fagartikler
Hurra, vi er 75 år! Og i dette spesialmagasinet gir vi deg 75 konkrete tips, slik at du kan gjøre en best mulig kommunikasjonsjobb.
Strømselskapet Tibber var vant til skryt og ros. Plutselig raste selskapet på omdømmemålingene, og de ansatte ble både lei seg og forvirret. Veien tilbake til topps gikk via fornyet intern tillit og «medieskole»
På to år har Tana kommune klatret fra bunn til topp på kommunenes åpenhetsbarometer. Hvordan greide de det?
Guider og maler
Å ta bilder av hvem du vil på et offentlig sted, har du mest sannsynlig lov til. Å publisere bildene derimot, det er en helt annen sak. Få hjelp til å navigere i etikken.
Hva gjør du når omdømmekrisen rammer akkurat din arbeidsplass? Her får du fem gode råd fra Torill Gulbrandsen, kommunikasjonsansvarlig i bydel Alna. I fjor ble bydelen midtpunktet i en sterkt kritisk Brennpunkt-dokumentar.
Fagprat
Faglig frokost
Kompodden
Forskning
Det folkekjære norske selskapet Freia ble forsøkt boikottet i 2023. Et solid omdømme, godt forankret i norsk kultur, reddet dem.
Pisspreik – er det OK også nå? Tja, sier noen forskere. Det kan iallfall ha viktige funksjoner i en organisasjon.
For at historiefortellingen skal ha best mulig effekt, må vi skape god kjemi. Bokstavelig talt. –Ved hjelp av adferdsforskning kan vi fortelle mye mer effektive historier, som faktisk kan påvirke folks adferd, sier kommunikasjonsforsker Sarab Kochhar.