Visuell kommunikasjon
Visuelle elementer fanger oppmerksomhet og forsterker budskapet ditt. Finn nye verktøy og lær teknikker for å bruke design, bilder og visuelle virkemidler som en del av din kommunikasjonsstrategi.
Aktuelle kurs
Fagartikler

Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.

Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.

Kortvideoene er overalt, og mange virksomheter bruker sine egne ansatte i filmene. Her får du tips om hvorfor du bør lage kortvideoer, og hvordan du bør gjøre det.
Guider og maler

Det er vanskelig å tallfeste verdien av god visuell kommunikasjon, men designer Erik Sandsmark mener at du kan gange effekten av det du gjør med én og en halv.

Å ta bilder av hvem du vil på et offentlig sted, har du mest sannsynlig lov til. Å publisere bildene derimot, det er en helt annen sak. Få hjelp til å navigere i etikken.
Faglig frokost
Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?
Forskning

En ny forskningsartikkel undersøker hvilken funksjon seminarer og konferanser har som politisk påvirkningsstrategi.

Hva forventes av nyutdannede i dagens kommunikasjonsbransje, og hvordan påvirker kunstig intelligens fagets utvikling?

“Mpox sprer seg raskt: – Alle bør være bekymret” lød en tittel i VG søndag 22. September. Med COVID-19 relativt ferskt i minne melder spørsmålet seg igjen – kan vi stole på at helsemyndighetene håndterer situasjonen?