Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Strategi og måling

Bli bedre på medlemskommunikasjon!

Nina Kraugerud Ertzaas er kommunikasjonsdirektør i NHO. Hun mener at gjennomslag er viktigere enn oppslag.

Teskt: MARGRETHE ZACHO HAARDE   |  Foto: KOMMUNIKASJONSFORENINGEN
Publisert: 12. november 2024

– Ingen overlever på bare oppslag og ingen gjennomslag.

For Nina Kraugerud Ertzaas, kommunikasjonsdirektør i NHO, er balansegangen viktig. Hun har lang erfaring fra Arbeids- og inkluderingsdepartmentet, der hun jobbet med ni ulike statsråder.

– Ofte, når det kom nye inn, hadde de vært på kurs og lært at de skulle engasjere seg i alle de store sakene. Men det er viktig å huske at et oppslag først og fremst er et virkemiddel for å få gjennomslag. Da må man tenke kommunikasjon samlet, forklarer Ertzaas i denne podkast-samtalen med Anne-Lise Mørch von der Fehr.

– I NHO, hvor vi er veldig opptatt av å være synlige, må vi bruke alle kanaler for å nå våre medlemmer. Og vi må være bevisst på når det er lurt å bruke toppleder og når det kanskje er mer lønnsomt å bruke en fagperson, forteller Ertzaas. 

Hun snakker også om krisekommunikasjon og om lønnsforhandlinger som trekker ut i tid.

Lytt med og se om du kan plukke med deg noen gode tips!


Relaterte temaer