Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Årets kursholder 2018

Hvert år kårer Kommunikasjonsforeningen «Årets kursholder» basert på evalueringer fra kursdeltakere. I år er det Svein Inge Leirgulen som kan smykke seg med tittelen for kurset «Planlegging, måling og evaluering av kommunikasjon».

Teskt: REBEKKA AADLAND   |  Foto: KOMMUNIKASJONSFORENINGEN
Publisert: 15. februar 2019

- Det har vært utrolig gøy å utvikle og holde disse kursene rundt i Norge. Jeg tror konseptet med teori, praktiske verktøy og mye praktisk oppgavetrening har fungert veldig bra. Spesielt inspirerende er det å møte tidligere kursdeltakere som har klart å få på plass god metodikk for målformulering, planlegging og måling i egen organisasjon. Det er krevende, men givende, sier Leirgulen som til daglig er kommunikasjonsdirektør i Tekna og styremedlem i Kommunikasjonsforeningen.

Kurset gir innsikt i hvordan kommunikasjonsavdelingen kan bruke virksomhetens mål for å vise til effekt i sitt arbeid. Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 2.0 og AMECs integrerte rammeverk for evaluering og måling.

Svein Inge Leirgulen høster gode tilbakemeldinger for sin praktiske tilnærming som gjør at deltakerne kan ta kunnskapen direkte i bruk når de er tilbake på jobb.

En takknemlig Svein Inge Leirgulen mottar prisen for årets kursholder

Måleverktøy på norsk

Kommunikasjonsforeningens medlemmer har etterlyst gode verktøy for å måle og evaluere sitt arbeid. Leirgulen har i løpet av kursets levetid bidratt til at over 150 kommunikatører har kunnet øke sin kompetanse på feltet. I tillegg til å være kursholder og har Leirgulen dessuten oversatt AMECS rammeverk for måling og evaluering til norsk for Kommunikasjonsforeningen.

- Måling er avgjørende for at kommunikatører skal kunne legitimere jobben sin – å kunne vise at det vi gjør har en verdi. Vi trenger å måle for å vite hvilke verktøy som virker, og ikke minst vise at vi er med på å skape endring hos målgruppen og for virksomheten vi jobber for, sier Leirgulen.

Klar - ferdig - mål! Lanserer måleverktøy på norsk
McDonald’s er blant de virksomhetene i Norge som allerede er i gang med å bruke AMECs internasjonale rammeverk for evaluering og måling. Synes du det høres vanskelig ut? Slapp av, det er nettopp blitt oversatt til norsk
Les mer om Klar - ferdig - mål! Lanserer måleverktøy på norsk


Relaterte temaer