Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.
Alt fra lederkommunikasjon og analyser til språktips og Instagram er med, når vi har hentet frem de ti mest populære artiklene på kommunikasjon.no fra 2019.
Lederkommunikasjon og gode verktøy
Analyse har vært på agendaen til Kommunikasjonsforeningen gjennom en rekke kurs og artikler. Vår aller mest leste sak i 2019 handler om lanseringen av den norske versjonen av AMECs rammeverk for måling av kommunikasjon. Også lederkommunikasjon er et populært tema.
Klar - ferdig - mål! Lanserer måleverktøy på norsk
McDonald’s er blant de virksomhetene i Norge som allerede er i gang med å bruke AMECs internasjonale rammeverk for evaluering og måling. Synes du det høres vanskelig ut? Slapp av, det er nettopp blitt oversatt til norsk
Kommunikatører bør bruke mer avanserte styringsverktøy
Avanserte analyseverktøy brukes sjelden i bedriftskommunikasjon. Kommunikasjonsledere bør utnytte potensialet som ligger i slike metoder og integrere dem i verktøykassene arbeidsgruppene deres bruker.
God lederkommunikasjon gjør ansatte mer engasjerte
Ledere som trener på kommunikasjon, blir flinkere til å kommunisere, mener deres ansatte. Bedre kommunikasjonsferdigheter virker positivt inn på medarbeidernes engasjement på jobben.
I starten av 2019 var det mange som ville lese om trender for det nye året. Nå kan du vurdere om spådommene slo til. Eller du kan lese oppsummeringen fra Høstseminaret 2019 om hvordan fremtidens kommunikatør bør være.
Når vi spør hva slags stoff medlemmene våre ønsker vi skal lage, er "praktiske tips" et av svarene som går igjen. Det gjenspeiles i disse to sakene på topp 10 over mest leste i år.
Fire tips for å lykkes med Insta story
Tidligere bilderedaktør i New York Times, Kerri MacDonald, har lært journalister og redaktører å fortelle historier i Insta story – her får du tipsene.
”Ujålete. Troverdig. Blomstrende språk som tar leseren med. Relevant.” Dette er noen av begrunnelsene juryen kom med under kåringen av Norges beste tekster på nett. Hva kan vi lære av vinnerne?
I 2019 fikk Kommunikasjonsforeningen nytt sentralstyre. I tillegg ble de etiske prinsippene oppdatert for første gang siden 2007. I kåringen Byråprofil var Kommunikasjonsforeningens medlemmer med på å stemme frem Zynk som Årets PR-byrå.
Ny visjon, nytt styre og ny strategi i Kommunikasjonsforeningen
Kommunikasjonsforeningen har valgt nytt sentralstyre, med Gro Bogen Nilsen (bildet) i spissen for to nye år. Også ny strategi og ny visjon ble vedtatt på fredagens landsmøte.
Kommunikasjonsforeningen har vedtatt nye etiske prinsipper for sine medlemmer. - Jeg føler at vi nå har satt en høyere standard for hva vi mener er godt skjønn for en kommunikatør, sier styreleder Gro Bogen Nilsen (bildet).
Zynk ble kåret til Årets PR-byrå, i år som i fjor. Kruse Larsen er nykommer på PR-pallen, mens Geelmuyden Kiese faller ut. Se resultatene for alle kategoriene her.