

Samler markedsføring og kommunikasjon for bedre effekt
Norsk Tipping har slått sammen markedsføring og kommunikasjonen til én avdeling. Det har ført til bedre beslutninger og et sterkere fagmiljø ifølge Tina Rødahl, direktør for merkevare og kommunikasjon.
Tina Rødahl påpeker flere grunner til omorganiseringen, men den viktigste motivasjonen var mer effektiv drift.
– Hovedhensikten var å sikre mest mulig effekt av begrensede markedsmidler, sier Rødahl.
Hun påpeker også at det har vært positivt å bygge et sterkere fagmiljø for gode diskusjoner om strategi, virkemidler og gjennomføring av aktiviteter.
De ansatte har hatt stor forståelse for behovet for å slå sammen de ulike fagmiljøene. Rødahl erkjenner likevel at omstilling er krevende, og mange ansatte har fått nye eller endrede arbeidsoppgaver.
– Det har vært viktig for våre ansatte å komme i gang med ny rigg, og det å være i midlertidighet har vært den mest krevende fasen i omstillingen, forklarer hun.
– Nå jobber vi med ny merkevarestrategi, og den vil være den røde tråden i videre arbeid.
Norsk Tipping ser allerede positive effekter av endringene. De har blant annet fått flere hender inn på områder hvor det tidligere har manglet folk, og ulik kompetanse bringer flere nyanser og perspektiver på bordet.
– Dette har bidratt til bedre beslutninger, sier Rødahl.
Hun forteller at de nå jobber med å definere arbeidsprosessene.
– Vi kommer til å videreutvikle avdelingen kontinuerlig, basert på erfaringene vi opparbeider oss og i takt med hvordan markedet endrer seg, avslutter hun.
Tina Rødahl kommer til Kommunikasjonsdagen onsdag 2. april i Oslo, der hun vil fortelle mer både om omorganiseringsprosessen og resultatene den har ført til.