Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Strategi og måling

Vårens kurs 2018: GDPR, måling og åpenhet

Den nye personvernloven, måling og evaluering, endringskommunikasjon og podkast er sentrale emner i vårens kurskalender.

Tekst: KOMMUNIKASJONSFORENINGEN   |  Foto: BÅRD GUDIM
Publisert: 16. januar 2018

Det nye kurset «GDPR for kommunikatører – dette må du kunne» gir innsikt i hvordan du best kan rigge kommunikasjonsavdelingen for å møte de nye kravene til personvern som innføres neste år.

- Behovet for å styrke kompetansen om den nye personvernloven og hva den vil si for kommunikatører er viktig og noe medlemmene våre etterspør, sier Ståle T. Vollan (bildet). Han er leder for Fagrådet for kompetanse, som har ansvar for Kommunikasjonsforeningens kurstilbud.

Blant vårens nye kurs er også «Bygg merkevare med podkast» der du kan lære av en av de fremste på feltet hvordan du gjør nettopp det. Robert Shaw er produsent for en rekke podkaster og står bak Inkubatoren, en podkast for gründere hvor Shaw også er programleder.

Se hele kurskalenderen her.

Vårens kurskalender byr også på populære kurs som «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse», «Lær å lage video med mobil», «Planlegging, måling og evaluering av kommunikasjon», «Skriv som en gud», «Endringskommunikasjon – avgjørende for effektiv omstilling» og «Når journalisten ber om innsyn».

- Kommunikasjonsforeningen fortsetter det langsiktige arbeidet med økt bevissthet rundt åpenhet, samtidig som medlemmene våre stadig skal levere på måling og digitalisering. Vårens kurstilbud gjenspeiler derfor dette, sier Vollan.

Fagrådet har ansvar for Kommunikasjonsforeningens kurs- og kompetansetilbud. Kursporteføljen skal gjenspeile fagets utvikling og er utviklet for å gi et bredt tilbud til medlemmene.

+ Del

Siste saker

Har du lest disse sakene?

Les Mer on Samler markedsføring og kommunikasjon for bedre effekt
Markedskommunikasjon
Portrett Tina Rødahl.
Samler markedsføring og kommunikasjon for bedre effekt –>

Norsk Tipping har slått sammen markedsføring og kommunikasjonen til én avdeling. Det har ført til bedre beslutninger og et sterkere fagmiljø ifølge Tina Rødahl, direktør for merkevare og kommunikasjon.

Les Mer on Fredagsstafetten med Johanne Severinsen
Portrett av Johanne Severinsen.
Fredagsstafetten med Johanne Severinsen –>

I denne fredagsstafetten blir vi bedre kjent med Johanne Severinsen, Senior kommunikasjonsrådgiver i Kunnskapsdepartementet.

Les Mer on – KI vil påvirke alt vi gjør
Kunstig intelligens
Portrettbilde av Marcus Husby i VG-redaksjonen
– KI vil påvirke alt vi gjør –>

– Halvparten av det vi gjør i dag, kommer vi ikke til å gjøre om to–tre år, sier Marcus Husby, redaksjonssjef for kunstig intelligens i VG.