Skip header

Fagstoff

Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og omtale av fagbøker. Velg kategorien du vil lære mer om.

Aktuelle kurs

Krisekommunikasjon
9. april 2025
Kurs i krisekommunikasjon
Scandic Ishavshotell, Fredrik Langes gate 2, 9008 Tromsø
Kunstig intelligens
29. april 2025
Nettkurs: Copilot
Teams
Flere kurs

Fagartikler

Les Mer on Hva skjer i 2025?
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjonsfoto av krystallkule ute i naturen.
Hva skjer i 2025? –>

Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.

Les Mer on Vet du hva emojiene betyr?
Målgrupper
For medlemmer
Vet du hva emojiene betyr? –>

Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.

Les Mer on Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett
Digitale kanaler
For medlemmer
Ida Jackson
Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett –>

– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.

Guider og maler

Les Mer on 6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsbilde OpenAI logo
6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025 –>

ChatGPT har fått en rekke nye og spennende funksjoner. Med disse nyhetene kan du effektivisere kommunikasjonsarbeidet.

Les Mer on Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut
Kunstig intelligens
Illustrasjon av ChatGPT som robot
Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut –>

Jeg har brukt ChatGPT i over to år nå. Og jeg ser en trend: robotiske tekster. Om du kaster en sten på nett og treffer en kronikk, er det en viss sannsynlighet for at den er skrevet med AI.

Fagprat

27.02.2025
Seks råd for god internkommunikasjon under omstilling –>

Med alle omstillingsprosesser og nedbemanningsprosesser som foregår i samfunnet for tiden, er evnen til å kommunisere med verdighet noe som kan skille god fra dårlig internkommunikasjon. Hva vil det si i praksis?

Seks råd for god internkommunikasjon under omstilling
30.01.2025
Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter? –>

Begge forsøker å fremstå som autentiske på Facebook, men de bruker ulike fremgangsmåter for å bygge opp sin politiske identitet.

Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter?

Kompodden

Forskning

Les Mer on Seminarer og konferanser som strategi for politisk påvirkning
Illustrasjon fra konferanse.
Seminarer og konferanser som strategi for politisk påvirkning –>

En ny forskningsartikkel undersøker hvilken funksjon seminarer og konferanser har som politisk påvirkningsstrategi.

Les Mer on Kommunikasjonsutdanning – for dagen i dag og dagen i morgen
Illustrasjon av mann som bruker pc
Kommunikasjonsutdanning – for dagen i dag og dagen i morgen –>

Hva forventes av nyutdannede i dagens kommunikasjonsbransje, og hvordan påvirker kunstig intelligens fagets utvikling?

Les Mer on Tillit og kommunikasjon i krisetider: Lærdom fra pandemihåndteringen
Tillit og omdømme
Tillit og kommunikasjon i krisetider: Lærdom fra pandemihåndteringen –>

“Mpox sprer seg raskt: – Alle bør være bekymret” lød en tittel i VG søndag 22. September. Med COVID-19 relativt ferskt i minne melder spørsmålet seg igjen – kan vi stole på at helsemyndighetene håndterer situasjonen?