
Kommunikasjonsdagen 2025
- Onsdag .2025 kl. 09:30 - 15:30
- Radisson BLU Plaza Hotel, Oslo
- Pris: 4 750 kr for medlem, 6 850 kr for ikke-medlem
Kommunikasjonsdagen 2025 arrangeres på Radisson BLU Plaza Hotel, onsdag 2. april kl. 9.30–15.30.
Program

Hvordan ble Kreftforeningen best likt av norske journalister?
Aalund PR-barometer er Nord-Europas største kommunikasjonsundersøkelse, som måler journalisters oppfatning av organisasjoners og bedrifters pressearbeid og generelle medieprofil. I flere år har Kreftforeningen fått høyest score i undersøkelsen.
Hvordan ble Kreftforeningen best likt av norske journalister? Direktør for politikk, kommunikasjon og inntekter, Andreas Bjørnstad, forteller oss hvordan de jobber.

Norsk Tipping skal både selge spill og begrense spillavhengighet.
Norsk Tipping er hele folkets spillselskap, og skal tilby pengespill i trygge rammer der overskuddet går tilbake til samfunnet. Deres markedskommunikasjon skal både selge spill og begrense spillavhengighet.
For å møte den stadig økende konkurransen om folks oppmerksomhet i et mer og mer umiddelbart informasjonssamfunn, har Norsk Tipping nylig samlet kommunikasjon og markedsføring i én avdeling. Direktør for merkevare og kommunikasjon, Tina Rødahl, forteller om bakgrunnen for endringen, prosessen de har vært gjennom og hva de har lært så langt.
I en verden som blir stadig mer mangfoldig, er kommunikasjon mer enn bare et verktøy – det er en brobygger.
Hvordan kan mangfold bryte ned barrierer i kommunikasjon og skape nye muligheter for samarbeid og innovasjon?
Ulike perspektiver fra etniske og kulturelle bakgrunner beriker samtaler og beslutningsprosesser, og inkluderende kommunikasjon kan være en katalysator for vekst.
Francine Mbanza Jensen er grunnlegger og daglig leder av organisasjonen Unity Spark, som arbeider for at personer med flerkulturell bakgrunn skal lykkes i norsk næringsliv.

Hvordan kan vi skape brede debatter når målgruppene er i helt ulike kanaler?
Samfunnsdebatten foregår ikke lenger på én samlet arena, og ulike deler av befolkningen bruker ulike kanaler til å orientere seg om hva som skjer. Redaktørstyrte medier blir mindre og mindre viktige, mens sosiale medier vokser.
I panelet:
- Grunde Almeland, Venstre
- Kamzy Gunaratnam, Arbeiderpartiet
- Nils-Petter Strømmen, Kantar
- Sigrid Sollund, NRK
Moderator: Anne-Lise Mørch von der Fehr
Illustrasjonen er laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Kjetil Krogstad har 10 års erfaring som leder, og har danset seg til 1,4 millioner følgere på sosiale medier.
Nå deler han sin kunnskap om hva som kan skje når man tenker utenfor boksen.

VG er helt i front blant norske medier når det gjelder å ta i bruk kunstig intelligens til journalistikk.
Redaksjonssjef for kunstig intelligens, Marcus Husby, presenterer hvilke KI-verktøy de bruker, hva de vil og ikke vil bruke KI til, og hva de oppnår med de verktøyene de bruker i dag.

Tolletaten var kanskje Norges mest underkommuniserte og undervurderte etat.
Siden 2019 har de jobbet strategisk og målrettet med omdømme. Nå ligger de på toppen av omdømmekåringer, er blitt Norges mest søkte studium og har hatt kjempesuksess med serien TOLL på TV2.
Kommunikasjonsdirektør Kim Gulbrandsen og fagdirektør Elisabeth Nedresæter gir oss oppskriften på sin suksess.

Øst-Finnmarksrådet søkte om en egen tidssone med 26 timer i døgnet.
Kampanjen MERtid fikk stor oppmerksomhet i internasjonale medier, og gikk sin virale seiersgang på sosiale plattformer. De vant også flere internasjonale priser.
Er de gærne der oppe i nord? Hva tror de at de skal oppnå med et sånt stunt? Hva er all denne oppmerksomheten verd?
Styreleder i Øst-Finnmarksrådet og ordfører i Vadsø kommune, Wenche Pedersen, stiller til intervju sammen med assosiert partner John Arne Markussen og seniorkreatør Erik Grøv Lysø fra Geelmuyden Kiese, som har utarbeidet kampanjen.
Priser og påmelding
Som medlem får du alltid vår beste pris på alle våre arrangementer.
Påmeldingsfrist: fredag 14. mars.
Kommunikasjonsdagen er åpen for alle, og du har to muligheter:
- Meld deg på uten å være medlem, kr. 6850,–
- Bli medlem samtidig som du melder deg på, og få Kommunikasjonsdagen til medlemspris – i tillegg til alle medlemsfordeler i hele 2025.
Påmeldingsfrist: fredag 14. mars