
Kommunikasjonsdagen 2025
- Onsdag 02. april 2025 kl. 09:30 - 15:30
- Radisson BLU Plaza Hotel, Oslo
Kommunikasjonsdagen 2025 ble holdt på Radisson BLU Plaza Hotel, onsdag 2. april kl. 9.30–15.30.
Under ser du hva som stod på programmet.

Aalund PR-barometer er Nord-Europas største kommunikasjonsundersøkelse, som måler journalisters oppfatning av organisasjoners og bedrifters pressearbeid og generelle medieprofil. I flere år har Kreftforeningen fått høyest score i undersøkelsen.
Hvordan ble Kreftforeningen best likt av norske journalister? Direktør for politikk, kommunikasjon og inntekter, Andreas Bjørnstad, forteller oss hvordan de jobber.

Norsk Tipping er hele folkets spillselskap, og skal tilby pengespill i trygge rammer der overskuddet går tilbake til samfunnet. Deres markedskommunikasjon skal både selge spill og begrense spillavhengighet.
For å møte den stadig økende konkurransen om folks oppmerksomhet i et mer og mer umiddelbart informasjonssamfunn, har Norsk Tipping nylig samlet kommunikasjon og markedsføring i én avdeling. Direktør for merkevare og kommunikasjon, Tina Rødahl, forteller om bakgrunnen for endringen, prosessen de har vært gjennom og hva de har lært så langt.
Hvordan kan mangfold bryte ned barrierer i kommunikasjon og skape nye muligheter for samarbeid og innovasjon?
Ulike perspektiver fra etniske og kulturelle bakgrunner beriker samtaler og beslutningsprosesser, og inkluderende kommunikasjon kan være en katalysator for vekst.
Francine Mbanza Jensen er grunnlegger og daglig leder av organisasjonen Unity Spark, som arbeider for at personer med flerkulturell bakgrunn skal lykkes i norsk næringsliv.
Nå deler han sin kunnskap om hva som kan skje når man tenker utenfor boksen.

Samfunnsdebatten foregår ikke lenger på én samlet arena, og ulike deler av befolkningen bruker ulike kanaler til å orientere seg om hva som skjer. Redaktørstyrte medier blir mindre og mindre viktige, mens sosiale medier vokser.
I panelet:
- Grunde Almeland, Venstre
- Kamzy Gunaratnam, Arbeiderpartiet
- Nils-Petter Strømmen, Kantar
- Sigrid Sollund, NRK
Moderator: Anne-Lise Mørch von der Fehr
Illustrasjonen er laget ved hjelp av kunstig intelligens.

Redaksjonssjef for kunstig intelligens, Marcus Husby, presenterer hvilke KI-verktøy de bruker, hva de vil og ikke vil bruke KI til, og hva de oppnår med de verktøyene de bruker i dag.

Siden 2019 har de jobbet strategisk og målrettet med omdømme. Nå ligger de på toppen av omdømmekåringer, er blitt Norges mest søkte studium og har hatt kjempesuksess med serien TOLL på TV2.
Kommunikasjonsdirektør Kim Gulbrandsen og fagdirektør Elisabeth Nedresæter gir oss oppskriften på sin suksess.

Kampanjen MERtid fikk stor oppmerksomhet i internasjonale medier, og gikk sin virale seiersgang på sosiale plattformer. De vant også flere internasjonale priser.
Er de gærne der oppe i nord? Hva tror de at de skal oppnå med et sånt stunt? Hva er all denne oppmerksomheten verd?
Styreleder i Øst-Finnmarksrådet og ordfører i Vadsø kommune, Wenche Pedersen, stiller til intervju sammen med assosiert partner John Arne Markussen og seniorkreatør Erik Grøv Lysø fra Geelmuyden Kiese, som har utarbeidet kampanjen.