AVHOLDT: Nå målgruppen mer effektivt på Facebook
- Tirsdag 29. okt. 2019 kl. 09:00 - 16:00
- Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo.
- Pris: 4 900 kr for medlem, 6 900 kr for ikke-medlem
Lise Fimreite Simensen, daglig leder og grunnlegger av Digital Heads AS.
Å benytte betalte kanaler for kommunikasjonsfolk er noe som har vokst frem med bruken av sosiale medier. Med nærmest eksponentiell vekst i budskap som slåss om oppmerksomheten er det utfordrende å nå gjennom lydveggen. Det meste av det vi kommuniserer er jo ikke virale suksesser. Da kompenserer vi med betalt promotering.
Men hvordan får du best mulig utbytte av Facebook-annonsering? Hvilke verktøy er nyttige å kjenne til? Og ikke minst hvordan går du frem for å nå riktig målgruppe? I dette kurset får du praktisk kunnskap om hvordan du planlegger og gjennomfører avanserte kampanjer på Facebook.
Sentrale emner i kurset:
- Hvordan nå ut til riktig publikum på Facebook ved hjelp av betalte annonser?
- Innføring i Facebook Ad Manager
- Hva er relevanspoeng og hvorfor er relevans viktig?
- Hvordan hente ut innsikt med verktøyet Facebook Publikumsinnsikt?
- Hva er Facebook Pixel og hva kan pixelen brukes til?
- Hvordan lage egendefinert publikum?
- Hvordan lage speilpublikum?
- Hvordan sette opp flere kampanjer steg for steg i Facebook Ad Manager?
Læringsmål:
- Du lærer hvordan du setter opp og administrerer kampanjer via Facebook Ad Manager.
- Du lærer hvordan du bruker nyttige Facebook-verktøy for å gjør jobben enklere.
Målgruppe:
Kommunikasjonsrådgivere i offentlig og privat virksomhet.
Nivå:
Deltakerne må ha erfaring med publisering på Facebook og gjerne noe praktisk erfaring med egne Facebook-kampanjer fra før.
Utstyr: PC/Mac og innlogging til bedriftens Facebook-konto!