
KVELDSKURS: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon
- Tirsdag 21. nov. kl. 17:00 - Onsdag 29. nov. kl. 20:30
- Thon Hotel Slottparken, Wergelandsveien 5, 0167 Oslo
- Pris: 11 490 kr for medlem, 13 490 kr for ikke-medlem

Svein Inge Leirgulen
Svein Inge jobber som kommunikasjonsdirektør for Tekna og er styreleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre.
Dette kurset går over 4 kvelder: 21., 22., 28., og 29. november kl. 17:00 - 20:30
Slik viser du verdien av kommunikasjon
På dette kurset lærer du standarder som viser at engasjerende innhold har verdi. Dette gjør vi ved å knytte virksomhetsstrategien sammen med kommunikasjonsstrategien, planlegge og prioritere strategisk, lage smarte kommunikasjonsmål og målekriterier, samt måling og rapportering.
Mange kommunikasjonsfolk føler at man blir sett på som en ren produksjonsavdeling, i større grad enn en strategisk ressurs. Med kunnskapen fra dette kurset lærer du å løfte kommunikasjonsarbeidet opp på et strategisk nivå. Samtidig får organisasjonen du jobber i større forståelse for verdifullt kommunikasjonsarbeid.
Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 3.0 og AMECs integrerte rammeverk, i tillegg til flere modeller som strukturerer kommunikasjonsarbeidet. Vi kombinerer teori og metodikk med mange praktiske og realistiske oppgaver.
Sentrale emner:
- Lær mange forskjellige begreper og nivåer i en virksomhetsstrategi
- Hvordan oversette virksomhetsstrategien til kommunikasjonsstrategi gjennom et strukturert målhierarki
- Hvordan prioritere hva som er strategisk viktig og riktig for kommunikasjonsarbeidet –forankret hos ledelsen
- Smarte mål som kan måles
- AMECs integrerte rammeverk for planlegging, måling og evaluering
- Synliggjør verdien av kommunikasjonsarbeidet
Læringsmål:
Du lærer å bruke modeller og metoder for å planlegge strategisk, prioritere, målstyre, måle og synliggjøre effekten av kommunikasjonsarbeidet. Dette er oppskriften på systematisk og strategisk kommunikasjonsledelse.
Målgruppe:
Alle kommunikatører i både privat og offentlig sektor.
Praktisk info:
- Prisen inkluderer ikke evt. overnatting.