Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

KVELDSKURS: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon

  • Tirsdag 21. nov. kl. 17:00 - Onsdag 29. nov. kl. 20:30
  • Thon Hotel Slottparken, Wergelandsveien 5, 0167 Oslo
  • Pris: 11 490 kr for medlem, 13 490 kr for ikke-medlem

KURSHOLDER

Svein Inge Leirgulen
Svein Inge jobber som kommunikasjonsdirektør for Tekna og er styreleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre.

Dette kurset går over 4 kvelder: 21., 22., 28., og 29. november kl. 17:00 - 20:30


Slik viser du verdien av kommunikasjon

På dette kurset lærer du standarder som viser at engasjerende innhold har verdi. Dette gjør vi ved å knytte virksomhetsstrategien sammen med kommunikasjonsstrategien, planlegge og prioritere strategisk, lage smarte kommunikasjonsmål og målekriterier, samt måling og rapportering.

Mange kommunikasjonsfolk føler at man blir sett på som en ren produksjonsavdeling, i større grad enn en strategisk ressurs. Med kunnskapen fra dette kurset lærer du å løfte kommunikasjonsarbeidet opp på et strategisk nivå. Samtidig får organisasjonen du jobber i større forståelse for verdifullt kommunikasjonsarbeid.

Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 3.0 og AMECs integrerte rammeverk, i tillegg til flere modeller som strukturerer kommunikasjonsarbeidet. Vi kombinerer teori og metodikk med mange praktiske og realistiske oppgaver.

Sentrale emner: 

  • Lær mange forskjellige begreper og nivåer i en virksomhetsstrategi
  • Hvordan oversette virksomhetsstrategien til kommunikasjonsstrategi gjennom et strukturert målhierarki
  • Hvordan prioritere hva som er strategisk viktig og riktig for kommunikasjonsarbeidet –forankret hos ledelsen
  • Smarte mål som kan måles
  • AMECs integrerte rammeverk for planlegging, måling og evaluering
  • Synliggjør verdien av kommunikasjonsarbeidet

Læringsmål: 

Du lærer å bruke modeller og metoder for å planlegge strategisk, prioritere, målstyre, måle og synliggjøre effekten av kommunikasjonsarbeidet. Dette er oppskriften på systematisk og strategisk kommunikasjonsledelse.

Målgruppe:

Alle kommunikatører i både privat og offentlig sektor.

Praktisk info:

  • Prisen inkluderer ikke evt. overnatting.