Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Nettkurs: Innføring i Google søkemotoroptimalisering (SEO)

  • Torsdag 15. sep. 2022 kl. 12:00 - 15:00
  • Teams
  • Pris: 2 499 kr for medlem, 4 499 kr for ikke-medlem

OM KURSHOLDER

Kim Nygaard, leder for innhold og synlighet i kommunikasjonsbyrået Metro Branding.

Tidligere jobbet Kim i verdens ledende Performance Marketing-byrå, iProspect, som ekspert på SEO og har flere års erfaring med digital markedsføring fra kundesiden.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, eller søkemotoroptimalisering på norsk. SEO er viktig for at dine kunder skal finne virksomheten din i Google. 

Google er Norges mest brukte søkemotor og trafikk fra Google er ofte den viktigste trafikkildene til nettsteder for bedrifter. På SEO-kurset lærer du om søkemotoroptimalisering og viktigheten av å skape godt innhold som svarer til det kundene dine søker etter. Du lærer om innhold, metadata, søkeordsanalyser og nyttige metoder for å lykkes med bedre synlighet i Google.

 

Sentrale emner:

  • Innføring i søkemotoroptimalisering
    • Hva er SEO og hvorfor er det så viktig å tenke på når man utvikler nettsider og skriver tekster?
  • Slik fungerer Google
    • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt.
  • Nettstedets struktur
    • Hva du bør tenke på når innholdet ditt kategoriseres og legges på web.
    • God bruk av interne lenker.
    • Kritiske suksessfaktorer ved overgang til nye nettsider eller endringer på eksisterende.
  • Innhold, tekst, content marketing og stemmesøk
    • Lær grunnleggende innholds-prinsipper og tekstoptimalisering for web.
    • Viktigheten av unikt innhold.
    • En kikk på vanlige tabber.
  • Bilder og video
    • Riktig bruk for å oppnå synlighet i søkemotorene.
  • Ekstern SEO og spredning av innhold
  • Riktig bruk av søkeord
    • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby.
    • Lær å lage en søkeordsanalyse, og å bruke den aktivt i din innholdsplanlegging og daglige tekstarbeid.
  • Teknisk SEO
    • Grunnleggende tekniske SEO-prinsipper og verktøy du kan bruke for å avdekke feil.
  • Innblikk i nyttige SEO-verktøy
    • Google Search Console, Google Trends, Moz og Google AdWords Keyword Tool m.m

Målgruppe:

  • Store og små virksomheter
  • Markedsansvarlige
  • Kommunikasjonsansvarlige
  • Webredaktører
  • Alle som skriver for web eller planlegger innhold

Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Priser og påmelding