Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Strategi og måling

Kurs: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon

  • Tirsdag 10. des. kl. 09:00 - Torsdag 12. des. kl. 16:00
  • Hotel Bristol, Kristian IVs gate 7, 0164 Oslo
  • Pris: 11 999 kr for medlem, 13 999 kr for ikke-medlem
OBS: Kursdager er 10. og 12. desember!

Slik viser du verdien av kommunikasjon

Lær hva som skal til for å lage en god virksomhetsstrategi og hvordan kommunikasjonsstrategien bør formes etter denne. Du lærer også hvordan du best planlegger strategisk, definerer tydelige kommunikasjonsmål og målekriterier, og hvordan du viser effekten og verdien av kommunikasjonsjobben. Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 3.0, AMECs integrerte rammeverk og mange flere intuitive modeller som du kan bruke i egen kommunikasjonsavdeling. Målet er at du skal lære å jobbe tydeligere, smartere og mer med det som faktisk er riktig og viktig.

Pensumet er omfattende, og kurset er intenst med en kombinasjon av teori, metoder og mange praktiske og realistiske oppgaver.

Sentrale emner: 

  • Hvordan strategien, kommunikasjonsstrategien og handlingsplaner kan forbedres med struktur, smarte mål, bedre planlegging, standardiserte evalueringer og rapportering til ledelsen.
  • Hvordan prioritere hva som er det viktige og riktige kommunikasjonsarbeidet – og hvordan forankre dette hos ledelsen.
  • Hvordan unngå å måtte gjøre formålsløse forventinger og bestillinger fra organisasjonen.
  • Hvordan oversette virksomhetsstrategien til kommunikasjonsstrategi gjennom bruk av målhierarki og smarte målsettinger
  • Hvordan bruke AMECs integrerte rammeverk for evaluering og måling av effekt
  • Hvordan synliggjøre verdien av kommunikasjonsarbeidet

Læringsmål: 

Du lærer å bruke metoder på norsk som er effektive for å bygge strategi, kommunikasjonsstrategi, og handlingsplan, samt å prioritere, formulere smarte mål, målstyre og synliggjøre effekten av kommunikasjonsarbeidet.

Målgruppe:

Alle kommunikatører i både privat og offentlig sektor.

Praktisk info:

  • Prisen inkluderer ikke evt. overnatting.

Om kursholderen:

Svein Inge Leirgulen
Svein Inge jobber som kommunikasjonsdirektør for Tekna og er styreleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre.

Priser og påmelding

Medlem
11 999 kr

Som medlem får du alltid rabattert pris.

Ikke Medlem
13 999 kr

Kurset er åpent for alle, men du har to valg:

  • Meld deg på uten å være medlem.
  • Bli medlem og få rabatt fra første stund. Melder du deg inn samtidig som du melder deg på får du arrangementet til medlemspris. Medlemskap koster 2150 kr i året. Melder du deg inn etter januar trekker vi fra månedene som har gått.

Les mer om medlemskap

Flere kurs

Kunstig intelligens
23. januar 2025
Nettkurs: Copilot
Teams
Venteliste
Etikk og samfunnsansvar
4. februar 2025
Nettkurs: Hvordan kommunisere godt når det dukker opp et varsel?
Teams
Flere kurs