Nettkurs: Slik knekker du LinkedIn-koden: Bli synlig på 1-2-3!
Fredrik Fornes er markedsfører, journalist og foredragsholder. Han har holdt hundrevis av LinkedIn-foredrag og hjulpet både store og små bedrifter med å bli synlige på plattformen.
På dette digitale halvdagskurset vil du lære hvorfor bruk av LinkedIn er viktig og hva du må gjøre for å få det til.
Læringsmål:
- Bli kjent med LinkedIn som plattform for merkevarebygging, salg og rekruttering.
- Kjenne til de fire elementene for å lykkes på LinkedIn og hvordan du kan måle disse.
- Forstå hvordan LinkedIn-algoritmen fungerer.
- Forstå forskjellen på personlig profil og bedriftsprofil, og bruken av disse.
- Lære hva som er godt innhold på LinkedIn og hvordan du kan komme frem til gode ideer.
Kursinnhold:
Visste du at 96 prosent av medlemmene på LinkedIn kun konsumerer innhold, mens fire prosent deler på all trafikken? Det gjør at du akkurat nå kan nå utrolig mange på LinkedIn – med gratis, organisk innhold.
I dette kurset ser vi nærmere på hvorfor LinkedIn er den viktigste kanalen i næringslivet nå og i årene som kommer – enten målet er salg, merkevarebygging eller rekruttering. Du vil få en øyeåpnende innføring i en plattform veldig få er gode på, som vil kunne revolusjonere effektene du henter ut fra plattformen. Med konkrete tips, råd, målinger og oppgaver får du her alt du trenger for å skape et konkurransefortrinn og lykkes på LinkedIn.
Målgruppe:
Kommunikasjon- og markedsfolk, men også HR, ledere – og alle andre ansatte. Målet med LinkedIn er nemlig å markedsføre selskapet gjennom å bruke de ansatte som gode ambassadører - Jo flere, jo bedre!
Om kursholder:
Fredrik Fornes er markedsfører, journalist og foredragsholder. I 2020 gikk han fra null til én millioner visninger på LinkedIn på tolv måneder, og ble kåret til «Årets talent» under Social Media Days 2021.
Siden den gang har han holdt hundrevis av LinkedIn-foredrag og hjulpet både store og små bedrifter med å bli synlige på LinkedIn. Gjennom sitt eget synlighetsarbeid har Fredrik også gjort seg bemerket som leder, og ble i Tefts bransjerapport for 2023 trukket frem som en av fem markante lederskikkelser i kommunikasjonsbransjen.