Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Illustrasjonsbilde til venstre og bilde av Kim Nygaard til høyre
Målgrupper
Markedskommunikasjon
Strategi og måling

Nettkurs: Innholdsmarkedsføring

  • Torsdag 06. mars 2025 kl. 12:00 - 15:00
  • Teams
  • Pris: 2 699 kr for medlem, 4 699 kr for ikke-medlem
Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring som engasjerer målgruppen, skaper effekt og synlighet?

Om kursholderen:

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep.

"Alle" snakker om content marketing og innholdsmarkedsføring, men hva innebærer det egentlig i praksis? Få råd rundt planlegging og effektiv gjennomføring for best mulig effekt, samt en rekke gode eksempler på vellykket innholdsmarkedsføring både B2C og B2B.

Sentrale emner

  • Hvordan komme i gang med innholdsarbeidet – hva kreves?
  • Innføring i kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Utvikling av personas og moodboards
  • Trender, kanalvalg, bruk av ambassadører og påvirkere
  • Budsjetter – produksjon vs. distribusjon
  • Oppskriften på den gode historien
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og organisk synlighet i Google (SEO)
  • Bruk av søkeordsanalyser for å avdekke hva slags innhold du bør lage
  • Bruk av AI i innholdsmarkedsføring

Læringsmål

Etter kurset har du god oversikt over hvilke muligheter innholdsmarkedsføring byr på, og hvordan du setter i gang, eller forbedrer, arbeidsprosesser, planlegging, innholdsproduksjon og uttak i ulike kanaler. Du ser også sammenhengen mellom godt innhold, digital synlighet og langsiktig omdømmebygging.   

Målgruppe

kommunikasjonsansvarlige, markedsansvarlige, innholdsansvarlige, webredaktører, alle som skriver for nett, sosiale medier, nyhetsbrev eller planlegger innhold, og deg som lurer på hvordan dere skal komme i gang med innholdsmarkedsføring, eller vil vite hvordan dere kan lykkes bedre enn dere gjør i dag.

Om kursholderen

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep. Han hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og innholdsrådgivning.

Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og sitter i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring i Norge). Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.
 


Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Priser og påmelding

Medlem
2 699 kr

Som medlem får du alltid rabattert pris.

Ikke Medlem
4 699 kr

Kurset er åpent for alle, men du har to valg:

  • Meld deg på uten å være medlem.
  • Bli medlem og få rabatt fra første stund. Melder du deg inn samtidig som du melder deg på får du arrangementet til medlemspris. Medlemskap koster 2150 kr i året. Melder du deg inn etter januar trekker vi fra månedene som har gått.

Les mer om medlemskap

Kommende kurs

Kunstig intelligens
23. januar 2025
Nettkurs: Copilot
Teams
Venteliste
Etikk og samfunnsansvar
4. februar 2025
Nettkurs: Hvordan kommunisere godt når det dukker opp et varsel?
Teams
Flere kurs