Nettkurs: Innholdsmarkedsføring
- Torsdag 06. mars 2025 kl. 12:00 - 15:00
- Teams
- Pris: 2 699 kr for medlem, 4 699 kr for ikke-medlem
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep.
"Alle" snakker om content marketing og innholdsmarkedsføring, men hva innebærer det egentlig i praksis? Få råd rundt planlegging og effektiv gjennomføring for best mulig effekt, samt en rekke gode eksempler på vellykket innholdsmarkedsføring både B2C og B2B.
Sentrale emner
- Hvordan komme i gang med innholdsarbeidet – hva kreves?
- Innføring i kanalstrategi og redaksjonsplaner
- Utvikling av personas og moodboards
- Trender, kanalvalg, bruk av ambassadører og påvirkere
- Budsjetter – produksjon vs. distribusjon
- Oppskriften på den gode historien
- Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og organisk synlighet i Google (SEO)
- Bruk av søkeordsanalyser for å avdekke hva slags innhold du bør lage
- Bruk av AI i innholdsmarkedsføring
Læringsmål
Etter kurset har du god oversikt over hvilke muligheter innholdsmarkedsføring byr på, og hvordan du setter i gang, eller forbedrer, arbeidsprosesser, planlegging, innholdsproduksjon og uttak i ulike kanaler. Du ser også sammenhengen mellom godt innhold, digital synlighet og langsiktig omdømmebygging.
Målgruppe
kommunikasjonsansvarlige, markedsansvarlige, innholdsansvarlige, webredaktører, alle som skriver for nett, sosiale medier, nyhetsbrev eller planlegger innhold, og deg som lurer på hvordan dere skal komme i gang med innholdsmarkedsføring, eller vil vite hvordan dere kan lykkes bedre enn dere gjør i dag.
Om kursholderen
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep. Han hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og innholdsrådgivning.
Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og sitter i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring i Norge). Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.
Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.
Priser og påmelding
Som medlem får du alltid rabattert pris.
Kurset er åpent for alle, men du har to valg:
- Meld deg på uten å være medlem.
- Bli medlem og få rabatt fra første stund. Melder du deg inn samtidig som du melder deg på får du arrangementet til medlemspris. Medlemskap koster 2150 kr i året. Melder du deg inn etter januar trekker vi fra månedene som har gått.