Nettkurs: Kanalvalg på nett
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet.
Optimalisering av digitale kanalvalg – for bedre merkevarebygging og økt engasjement
Er du usikker på hvilke digitale kanaler som passer best for din kommunikasjonsstrategi? Dette kurset gir deg innsikt i det digitale landskapet, hjelper deg å identifisere hvor målgruppene dine befinner seg, og viser hvordan du kan nå dem mest effektivt.
Det fragmenterte medielandskapet tilbyr mange kanaler med ulike styrker og svakheter. Kurset gir en innføring i populære plattformer som TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google, samt hva du bør vurdere når du velger kanalstrategi.
Få svar på viktige spørsmål:
- Skal vi satse på TikTok eller er Facebook fortsatt relevant?
- Hvordan når vi B2B-målgrupper effektivt?
- Hvordan brukes Snapchat strategisk?
- Er LinkedIn riktig for vår bedrift?
- Hvilke målrettingsmetoder passer best for våre mål?
Sentrale emner:
- Grunnleggende om TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google
- Styrker og svakheter ved hver kanal
- Hvordan velge riktige kanaler og hva du bør vurdere i din kanalstrategi
- Målgruppeforståelse og hvordan du bruker personas og kundereiser
- Hvilke ressurser trenger du for å lykkes med kanalvalgene?
- Praktiske tips og verktøy for bedre kanalstyring
Læringsmål:
- Velge riktige digitale kanaler for din virksomhet basert på styrker, svakheter og målrettingsmuligheter.
- Forstå hvordan ulike kanaler kan brukes for å nå forskjellige målgrupper.
- Effektivt tilpasse kanalvalg etter virksomhetens overordnede strategi.
Målgruppe:
For ledere, markeds- og kommunikasjonsansvarlige eller lignende.
Kursholder:
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO). Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og satt tidligere i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring) i Norge. Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.
Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.