Banner

Nettkurs: Kanalvalg på nett

Tirsdag 20. mai 2025 kl. 12:00 - 15:00
Teams
Pris: 2699 (medlem) , 4699 (ikke-medlem)

KURSHOLDER
Factbox image

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet.

Optimalisering av digitale kanalvalg – for bedre merkevarebygging og økt engasjement

Er du usikker på hvilke digitale kanaler som passer best for din kommunikasjonsstrategi? Dette kurset gir deg innsikt i det digitale landskapet, hjelper deg å identifisere hvor målgruppene dine befinner seg, og viser hvordan du kan nå dem mest effektivt.

Det fragmenterte medielandskapet tilbyr mange kanaler med ulike styrker og svakheter. Kurset gir en innføring i populære plattformer som TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google, samt hva du bør vurdere når du velger kanalstrategi.

Få svar på viktige spørsmål:

  • Skal vi satse på TikTok eller er Facebook fortsatt relevant?
  • Hvordan når vi B2B-målgrupper effektivt?
  • Hvordan brukes Snapchat strategisk?
  • Er LinkedIn riktig for vår bedrift?
  • Hvilke målrettingsmetoder passer best for våre mål?

Sentrale emner:

  • Grunnleggende om TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google
  • Styrker og svakheter ved hver kanal
  • Hvordan velge riktige kanaler og hva du bør vurdere i din kanalstrategi
  • Målgruppeforståelse og hvordan du bruker personas og kundereiser
  • Hvilke ressurser trenger du for å lykkes med kanalvalgene?
  • Praktiske tips og verktøy for bedre kanalstyring

Læringsmål:

  • Velge riktige digitale kanaler for din virksomhet basert på styrker, svakheter og målrettingsmuligheter.
  • Forstå hvordan ulike kanaler kan brukes for å nå forskjellige målgrupper.
  • Effektivt tilpasse kanalvalg etter virksomhetens overordnede strategi.

Målgruppe: 

For ledere, markeds- og kommunikasjonsansvarlige eller lignende.

Kursholder:

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO). Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og satt tidligere i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring) i Norge. Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.


Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

 

Pris medlemmer
2699
Pris Ikke-Medlemmer
4699