Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Illustrasjonsbilde til venstre og bilde av Kim Nygaard til høyre
Digitale kanaler
Målgrupper

Nettkurs: Kanalvalg på nett

  • Tirsdag 20. mai 2025 kl. 12:00 - 15:00
  • Teams
  • Pris: 2 699 kr for medlem, 4 699 kr for ikke-medlem
Optimalisering av digitale kanalvalg – for bedre merkevarebygging og økt engasjement.

Om kursholderen:

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet.

Er du usikker på hvilke digitale kanaler som passer best for din kommunikasjonsstrategi? Dette kurset gir deg innsikt i det digitale landskapet, hjelper deg å identifisere hvor målgruppene dine befinner seg, og viser hvordan du kan nå dem mest effektivt.

Det fragmenterte medielandskapet tilbyr mange kanaler med ulike styrker og svakheter. Kurset gir en innføring i populære plattformer som TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google, samt hva du bør vurdere når du velger kanalstrategi.

Få svar på viktige spørsmål:

  • Skal vi satse på TikTok eller er Facebook fortsatt relevant?
  • Hvordan når vi B2B-målgrupper effektivt?
  • Hvordan brukes Snapchat strategisk?
  • Er LinkedIn riktig for vår bedrift?
  • Hvilke målrettingsmetoder passer best for våre mål?

Sentrale emner:

  • Grunnleggende om TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube og Google
  • Styrker og svakheter ved hver kanal
  • Hvordan velge riktige kanaler og hva du bør vurdere i din kanalstrategi
  • Målgruppeforståelse og hvordan du bruker personas og kundereiser
  • Hvilke ressurser trenger du for å lykkes med kanalvalgene?
  • Praktiske tips og verktøy for bedre kanalstyring

Læringsmål:

  • Velge riktige digitale kanaler for din virksomhet basert på styrker, svakheter og målrettingsmuligheter.
  • Forstå hvordan ulike kanaler kan brukes for å nå forskjellige målgrupper.
  • Effektivt tilpasse kanalvalg etter virksomhetens overordnede strategi.

Målgruppe: 

For ledere, markeds- og kommunikasjonsansvarlige eller lignende.

Om kursholderen:

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Færd, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO). Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og satt tidligere i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring) i Norge. Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.


Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Priser og påmelding

Medlem
2 699 kr

Som medlem får du alltid rabattert pris.

Ikke Medlem
4 699 kr

Kurset er åpent for alle, men du har to valg:

  • Meld deg på uten å være medlem.
  • Bli medlem og få rabatt fra første stund. Melder du deg inn samtidig som du melder deg på får du arrangementet til medlemspris. Medlemskap koster 2150 kr i året. Melder du deg inn etter januar trekker vi fra månedene som har gått.

Les mer om medlemskap

Kommende kurs

Kunstig intelligens
23. januar 2025
Nettkurs: Copilot
Teams
Venteliste
Etikk og samfunnsansvar
4. februar 2025
Nettkurs: Hvordan kommunisere godt når det dukker opp et varsel?
Teams
Flere kurs