Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header

Nettkurs: Kunstig intelligens i kommunikasjonshverdagen - Innføring og bruk

  • Tirsdag .2023 kl. 13:00 - 16:00
  • Teams
  • Pris: 2 599 kr for medlem, 4 599 kr for ikke-medlem

Marita Skjuve

er forsker for SINTEF og jobber i avdelingen Sustainable Communications Technologies.

På dette digitale halvdagskurset vil du få en grunnleggende innføring i kunstig intelligens. Kurset tar også opp etiske problemstillinger rund tematikken. 

Læringsmål:

  • Ha en grunnleggende forståelse av kunstig intelligens og relevante verktøy
  • Forstå utfordringer og etiske problemstillinger ved bruken
  • Lære å ta i bruk kunstig intelligens på en måte som gjør arbeidshverdagen enklere og mer effektiv

Magnus Aabech

er konstituert utviklingsredaktør i Dagens Næringsliv.

Kursinnhold:

En rekke verktøy har gjort kunstig intelligens lettere tilgjengelig for bruk i skriftlig og visuell kommunikasjon. Samtaleroboten ChatGPT har nådd over 100 millioner brukere og vi er trolig bare i startgropen av å se hvilken rolle verktøyene kan få i arbeidslivet.

Gjennom dette kurset får deltakerne en grunnleggende innføring i kunstig intelligens som verktøy, samt trening med ulike oppgaver gjennom kurset. Kurset tar også for seg problemstillingene som enkonsekvens av teknologisk utvikling, slik som personvern og etiske problemstillinger.

Pernille Wold Kaspersen

er rådgiver i Storm Communications.

Målgruppe:

  • Store og små virksomheter
  • Markedsansvarlige
  • Kommunikasjonsansvarlige
  • Webredaktører
  • Alle som skriver og bearbeider innhold

 

Om kursholderne:

Marita Skjuve er forsker for SINTEF og jobber i avdelingen Sustainable Communications Technologies. Hun har forsket spesielt på generativ KI og hvordan vi bruker chatbots som samtalepartner.

Magnus Aabech er konstituert utviklingsredaktør i Dagens Næringsliv. Har jobbet mye med datastøttet og automatisert journalistikk i NTB, Amedia og DN.

Pernille Wold Kaspersen er rådgiver i Storm Communications. Hun er opptatt av hvordan ny teknologi kan gjøre kommunikasjonshverdagen mer effektiv.