Frokostmøte: Snakker vi for mye om bærekraft?
Ordet «bærekraft» ble kåret av ANFO som det tredje viktigste ordet for 2022. Ironisk nok ligger det også helt i toppen over ord som er mest irriterende.
Kommunikasjonsforeningen og UN Global Compact Norge arrangerer frokostmøte med faglig påfyll fra Storebrand, NATURLI', Nationen og E24.
På dette frokostmøtet holder kommunikasjonsdirektøren i Storebrand, Margrethe Assev, innlegg om utfordringer og dilemmaer i bærekraftskommunikasjon. Det blir også panelsamtale med journalister og bærekraftsaktører for å diskutere kommunikasjonen av bærekraft, og tanker rundt å nå ut i riksmediene med bærekraftsnyheter.
Program
- 08:00-08:30: Kaffe og frokost fra NATURLI'
- 08:30-08:50: Innlegg fra Storebrand
- 08:50-09:30: Panelsamtale
- 09:30-10:00: Mingling og erfaringsutveksling
Storebrand: Utfordringer og dilemmaer i bærekraftskommunikasjon
Margrethe Assev er kommunikasjonsdirektør i Storebrand. Hun startet i finanskonsernet i en stilling med ansvar for bærekraftkommunikasjon. Hun har bakgrunn som journalist, nyhetsleder og nyhetsredaktør, blant annet i VG, og har også jobbet med kommunikasjon i DNT.
Panelet
Pernille Louise Røe, kommunikasjonssjef i UN Global Compact Norge. Pernille leder samtalen.
Ingrid Håvik, produktsjef og bærekraftsansvarlig i det plantebaserte merket NATURLI’ fra Orkla.
Lars Bilit Hagen, journalist i Nationen og skriver mye om landbruk, energi, klima og miljø.
Marlene Emilie Rustad, journalist i E24 og skriver mye om klima og energi.
Anne Therese Gullberg hjelper kundene i Kruse Larsen med bærekraft, energi- og klimaomstilling.
Frokostmøtet arrangeres sammen med UN Global Compact Norge, FNs organisasjon for bærekraftig næringsliv. Sammen ønsker vi å skape en arena med jevnlige møter for faglig påfyll, nettverking og erfaringsutveksling om bærekraftskommunikasjon.