DIGITALT: Faglig frokost – visuell kommunikasjon
Daglig leder i Kommunikasjonsforeningen og programleder i Faglig frokost.
Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?
Redningsselskapet har opptaksutstyr på redningsskøytene, og bruker levende bilder fra ekte redningsaksjoner på sosiale medier. Anorak har laget flere profileringskampanjer for Ruter, og denne høsten viser de folks reiser ikke bare gjennom Oslo, men gjennom livet – med ekte menneskers faktiske livshistorier i stedet for skuespillere og oppdiktede liv.
Hvorfor velger både Redningsselskapet og Anorak å vise virkelige menneskers livshendelser, og hva oppnår de med det? Hvilke virkemidler skal til for å gjøre bilder og video treffende?
Vi får besøk av Stine Steffensen Børke, direktør for marked og kommunikasjon i Redningsselskapet, og Magnus Høgberg Hansen, AD og kreatør i Anorak. Sammen med programleder Anne-Lise Mørch von der Fehr dykker de ned i hvorfor visuell kommunikasjon er viktig, og hvordan vi kan jobbe med den.
Faglig frokost er et gratis tilbud, eksklusivt for deg som er medlem i Kommunikasjonsforeningen.
Opptak fra tidligere episoder finner du her (krever innlogging).