Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Share

Kommunikasjonsrådgiver

Kirkens SOS
Oslo

Søknadsfrist:
06. jan.

Stillingstype:
Fast.

Kommunikasjonsrådgiver i Kirkens SOS

Har du lyst på en jobb der du kan gjøre en forskjell i menneskers liv? Kirkens SOS er landets største krisetjeneste og har som mål å se, støtte og styrke mennesker i livskriser. Med hjelp av våre dyktige ansatte og over 1000 frivillige er vi tilgjengelige på telefon og nett hele døgnet, året rundt.

Nå er vi ute etter en kommunikasjonsrådgiver med særlig ansvar for vår intern kommunikasjon. Vi søker en framoverlent person med erfaring fra kommunikasjon på digitale flater og kampanjearbeid, samtidig som du viser god forståelse for arbeidet i frivillig sektor og god kjennskap til norsk samfunnsliv. Du tenker både strategisk og er løsningsorientert.

Om stillingen:

Som kommunikasjonsrådgiver i Kirkens SOS får du en variert og meningsfylt hverdag med ansvar for intern kommunikasjon, strategiarbeid og synlighet i sosiale medier. Rollen er sentral i å bygge og styrke vi-følelsen i organisasjonen, støtte våre lokale sentre og sikre et helhetlig uttrykk på tvers av publiseringskanaler.

Arbeidsoppgaver:

  • Intern kommunikasjon: Sørge for god flyt av informasjon og styrke fellesskapet i organisasjonen
  • Intranett og portal: Utvikle og oppdatere interne digitale plattformer for å sikre god og effektiv kommunikasjon
  • Støtte ledelse og lokale sentre: Være en rådgiver og ressurs i deres kommunikasjonsarbeid
  • Rekruttering og synlighet: Utforme kampanjer med kommunikasjonsleder for å rekruttere frivillige og fremme Kirkens SOS i sosiale medier
  • Strategi og planlegging: Utvikle kommunikasjonsstrategier og handlingsplaner sammen med kommunikasjonsleder
  • Produksjon av innhold: Skrive engasjerende nyhetsbrev og lage arrangementsmateriell
  • Visuelt uttrykk: Sikre enhetlig kommunikasjon i tekst og design
  • Utadrettet virksomhet: Delta i arrangementer og aktiviteter for å fremme Kirkens SOS’ arbeid.

Din profil:

  • God kjennskap og kompetanse i digitale kommunikasjonsverktøy gjennom sosiale medier
  • Relevant utdanning innen PR, kommunikasjon, journalistikk eller markedsføring. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Gode skriveferdigheter og evne til å lage engasjerende innhold
  • Erfaring med kampanjer og kampanjeplanlegging
  • Evne til å tenke kreativt og strategisk
  • Gode samarbeidsevner og evne til å støtte kolleger i deres oppgaver

Det er en fordel om du har erfaring fra ideelle organisasjoner eller frivillig sektor, men det er ikke et krav.

Personlige egenskaper:

  • Utadvendt og omgjengelig med gode samarbeidsevner
  • God helhetsoversikt , men også øye for detaljer
  • En god relasjonsbygger
  • Initiativrik og høy gjennomføringsevne
  • Samfunnsengasjert med interesse for frivillig sektor
  • Stor arbeidskapasitet, strukturert og grundig

Vi tilbyr:

  • En meningsfylt jobb der du kan bidra til å gjøre en forskjell
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Et inkluderende og støttende arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Fleksible arbeidsordninger
  • God pensjon og privat AFP-ordning

Arbeidssted: Hoffsveien 1B på Skøyen i Oslo. Stillingen kan innebære noe reising til lokale sentre.

Søk på stillingen her


Om arbeidsgiveren

Kirkens SOS en selvmordsforebyggende tjeneste hvor 60 ansatte og 1100 frivillige sørger for at det hele døgnet, året rundt, er tilgjengelighet på telefon, chat og sos-meldinger for mennesker som opplever følelsesmessige eller eksistensielle kriser. Vår oppgave er å se, støtte og styrke mennesker, uavhengig av deres kjønn, alder, legning, religion, politisk eller kulturell bakgrunn, og bekrefte deres verdi. Vi har 11 lokale SOS-sentre i Norge som i 2023 besvarte over 160.000 henvendelser. Landsforeningen ledes av generalsekretær og et nasjonalt sekretariat som koordinerer arbeidet, gjennomfører nasjonale kampanjer, støtter de lokale sentrene med faglig veiledning, økonomi, sikrer felles virksomhetsstandard og fremmer organisasjonens felles profilering. Formålet med kommunikasjonsarbeidet er å rekruttere flere frivillige, styrke intern kommunikasjon, gjøre Kirkens SOS mer tilgjengelig for innringere og innskrivere, og være en synlig og aktuell samfunnsaktør i kampen mot ensomhet og selvmord.