Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Share

Pressesjef

Storebrand

Søknadsfrist:
26. des.

Storebrand skal bygge Norges råeste kommunikasjonsavdeling. Er du vår nye Pressesjef?

Hvilken fremtid ønsker du deg? I Storebrand jobber vi hver dag for å skape en fremtid å glede seg til. Vi er modige veivisere som tør å gå foran, og bærekraft er ledestjernen i alt vi gjør. Bli med oss på å gjøre en forskjell. Sammen skaper vi en bærekraftig fremtid.


Hvorfor skal du ønske å jobbe hos oss?

Storebrand har over 1,2 millioner kunder i Norge. Vi forvalter landets nest største pengesekk, etter oljefondet. Med penger kommer innflytelse og ansvar. I Storebrand jobber vi for å sikre best mulig avkastning for kundene våre på en bærekraftig måte. Vi er stolte over at vi nylig ble kåret til verdens mest bærekraftige finansselskap.

Nå ønsker vi også å styrke den norske kommunikasjonsavdelingen og ser etter en ny pressesjef. Du vil få en helt sentral rolle i vår nye avdeling – Puls. Puls skal bli som en moderne medieredaksjon, som griper strategiske kommunikasjonsmuligheter når de oppstår.

Vi kan tilby faglige utfordringer, konkurransedyktige betingelser, et godt arbeidsmiljø og moderne treningsfasiliteter. Dette er en unik mulighet til å være med og forme en ny og moderne kommunikasjonsavdeling, Du vil rapportere til vår kommunikasjonsdirektør, som er leder for Puls.


Hvem søker vi?

Vi ønsker deg som har jobbet med presse i noen år og som holder deg oppdatert på nye kommunikasjonstrender og utviklingen i mediebildet. Vi ønsker at du skal hjelpe oss med å ta pulsen på mediebildet, samfunnsdebatter og markedstrender. Du ser umiddelbart hva en sak trenger og hva som skal til for at utvalgte medier trigges av en sak. Du er en sterk historieforteller, som kan sikre kraft og tempo i kommunikasjonsarbeidet og lage innsiktsbasert og engasjerende innhold til bruk internt og eksternt.


Viktigste arbeidsoppgaver:

  • Lede Storebrand sitt løpende pressearbeid i Norge og styrke vårt omdømme gjennom tydelig og engasjerende kommunikasjon
  • Mediekontakt inngående: ansvarlig for innkommende henvendelser fra presse
  • Mediekontakt utgående: ansvarlig for å utvikle og produsere presserigger, innlegg og pressemeldinger mm.
  • Rådgiver til Storebrands ledelse og talspersoner (medietrening, budskapsformidling mm.)
  • Sikre en relevant, tydelig og synlig tilstedeværelse for Storebrand i det norske ordskiftet
  • Styrke kjennskapen til Storebrands arbeid for bærekraftig forvaltning
  • Bidra til at kommunikasjonsavdelingen tenker nytt og utvikler seg videre

Faglige kvalifikasjoner:

  • Dokumenterte resultater med strategisk omdømmebygging og pressehåndtering, både proaktivt og reaktivt
  • Velutviklet teft for hva som er en god sak og hva en sak trenger for å «komme på»
  • En god historieforteller som lager engasjerende budskap om komplekse temaer
  • En svært god og spiss penn er en forutsetning
  • Relevant høyere utdanning innen journalistikk eller kommunikasjon og minimum 5 års relevant arbeidserfaring som reporter, presseansvarlig eller byrå
  • Erfaring med å jobbe gjennom bransjeorganisasjoner og eksterne samarbeidspartnere er en fordel
  • Erfaring med visuell kommunikasjon, TV og nye medier er en fordel
  • Må beherske engelsk som forretningsspråk

Personlige egenskaper:

  • Offensiv, selvgående og initiativrik - ser muligheter og griper dem når de oppstår
  • Kombinerer strategiske egenskaper med sterk gjennomføringsevne
  • Høyt tempo og evne til å håndtere mange aktiviteter samtidig
  • God samfunns- og forretningsforståelse
  • God til å samarbeide og bygge relasjoner i og utenfor selskapet
  • Nytenkende og kreativ

Søknadsfrist 8. april 2018.

Søk her