Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Tillit og omdømme

Trigger er årets PR-byrå

PR-byrået Trigger gikk av med seieren i PR-kåringen «Byråprofil 2013». Andreplassen gikk til Zynk.

Teskt: KOMMUNIKASJONSFORENINGEN   |  Foto: JARKKO LAINE
Publisert: 21. november 2013 , Oppdatert: 21. november 2013

I årevis har Kampanje og TNS Gallup kåret omdømmevinnerne blant norske reklamebyråer. For første gang ble PR- og mediebyråene invitert inn i selve undersøkelsen som ble målt blant Kommunikasjonsforeningens medlemmer. Bak rangeringen av PR-byråene ligger det 3206 byråvurderinger fra 588 respondenter. Rangeringen er gjort med bakgrunn i en beregnet indeks bestående av byråenes omdømme og kjennskap i markedet, hvor omdømme betyr desidert mest.

Det tre år gamle byrået Trigger scoret høyest i omdømmefaktorene «framtidsutsikter» og «kvalitet på arbeid og leveranser».  De fikk også høyest score på «evne til å skape effekter av kommunikasjonsarbeidet».

- Jeg synes i alle fall at dette viser at vi belønnes gjennom å være åpne om kundene våre. Det gjør at bransjen ser hvilke verdier PR kan skape. Det tror jeg gjør at vi kommer bedre ut av denne kåringen enn en del andre som har en lukkethetsstrategi, sier administrerende direktør i Trigger, Preben Carlsen.

Zynk kom på andreplass i begge rangeringene, men ligger på topp i både «evnen til å tenke langsiktig», «evnen til å tenke helhetlig i kommunikasjonsarbeidet» og «toppledelsens dyktighet».

PR-byrået Gambit H&K kapret tredjeplassen. Fjerde- og femteplassen var det henholdsvis Geelmuyden.Kiese og Apeland som inntok.

1. Trigger
2. Zynk
3. Gambit H&K
4. Geelmuyden.Kiese
5. Apeland
6. First House
7. Dinamo
8. BursonMarsteller
9. Mørland & Johnsen
10. Corporate Communication

Årets reklamebyrå gikk for 11. året på rad til Try/Apt. Starcom gikk til topps i klassen Årets Mediebyrå. 

Prisene ble delt ut i går kveld under Kampanjes arrangement «Byrådagen» i Posthallen i Oslo.


Relaterte temaer

Siste saker

Har du lest disse sakene?

Les Mer on Har du fått med deg disse?
Illustrasjonsfoto av bøker pakket inn som julegaver.
Har du fått med deg disse? –>

Julen er rett rundt hjørnet, men du rekker fortsatt litt faglig påfyll.

Les Mer on Hvordan jobber Wolt med markedskommunikasjon?
Markedskommunikasjon
Hvordan jobber Wolt med markedskommunikasjon? –>

Svaret får du i siste episode av Kompodden!

Les Mer on – Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør
Strategi og måling
For medlemmer
– Vi stiller spørsmål ved alt vi gjør –>

NAFs Ulrica Risberg forteller hvorfor internkommunikasjon er nøkkelen til å drive organisasjonens strategiske mål fremover.