Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Tillit og omdømme

Årets kursholder 2016

Hvert år deltar flere hundre deltakere på kurs i regi av Kommunikasjonsforeningen. Over 30 kursholdere har blitt evaluert, og kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» fikk best evaluering av sine kursdeltakere.

Tekst: MIAOLING FU   |  Foto: MIAOLING FU
Publisert: 23. februar 2017

Vi gratulerer Onar Aanestad med ''Årets kursholder 2016''. Aanestad er kommunikasjonsdirektør i Difi. Han har bakgrunn som konsulent, leder og kommunikasjonsrådgiver for ulike virksomheter. Han blogger også fast på PRprat.no.

Onar Aanestad
Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, gir prisen for Årets Kursholder 2016 til Onar Aanestad. Foto: Martin Vangsøy.

Mer enn en pliktøvelse

- Dette var overraskende og utrolig hyggelig! Tusen takk til både kursdeltakerne og Kommunikasjonsforeningen. Å bli årets kursholder henger høyt for meg, for det betyr forhåpentligvis at de som deltok opplevde kurset som verdifullt og ikke lenger ser på årsrapporten som en pliktøvelse. For meg har det vært viktig å tilpasse kurset til den enkelte deltakeren, slik at innholdet skal bli mest mulig matnyttig og at deltakerne har lært å bruke årsrapporten som et strategisk verktøy, sier Aanestad.

Årets kurs ble for første gang holdt av Aanestad alene. Aanestad og Christoffer Paur Knudsen, tidligere kollega og partner i Styrkr AS, har holdt dette kurset sammen siden 2009. De ble kåret til årets kursholdere i 2014. Kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» har en praktisk del med gruppearbeid hvor deltakerne gir konkrete tilbakemeldinger på hverandres årsrapporter. Kursdeltakerne må også levere inn tidligere årsrapporter i forkant av kurset, i tillegg til erfaringer og læringsønsker.

Kommunikasjonsforeningen får tilbakemeldinger på kursene som holdes og har årlige medlemsundersøkelser om hvilke kurs medlemmene ønsker. Kom gjerne med forslag og ønsker på kurs til stine@kommunikasjon.no.


Relaterte temaer

Siste saker

Har du lest disse sakene?

Les Mer on Hva skjer i 2025?
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjonsfoto av krystallkule ute i naturen.
Hva skjer i 2025? –>

Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.

Les Mer on Vet du hva emojiene betyr?
Målgrupper
For medlemmer
Vet du hva emojiene betyr? –>

Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.

Les Mer on Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett
Digitale kanaler
For medlemmer
Ida Jackson
Tror sosiale medier og tradisjonelle medier blir ett –>

– I fremtiden blir sosiale medier den mest sentrale mediekanalen for en bedrift eller organisasjon. Det mener forfatter, skribent og internettnerd Ida Jackson.