Våre artikler om kommunikasjon i koronatid
De siste ukene har vi skrevet mye om krisekommunikasjon, internkommunikasjon og utfordringene ved at mange jobber fra hjemmekontor. Her har vi samlet alle artiklene og innleggene.
Ved starten av krisen snakket vi med Folkehelseinstituttets kommunikasjonsdirektør, Christina Rolfheim-Bye, om deres kommunikasjonstiltak. Professor Øyvind Ihlen fortalte om forskningsprosjektet «Retorikk om pandemi: Risikokommunikasjon i et endret medielandskap» og Egmont delte sine første tiltak.
Motivasjon og informasjon
Mange må gå på jobb som vanlig når resten av landet går inn i hjemmekontor-modus. I denne tredelte artikkelserien har vi snakket med Apotek 1, Posten og renovasjonsselskapet BIR om hvordan de har kommunisert internt og eksternt de siste ukene.
Permittering av ansatte
Hvordan kommunisere best mulig til de som skal permitteres og til resten av virksomheten? Vi har fått råd fra HR Norge og professor Winni Johansen, og Z Event deler sine erfaringer.
Tips, råd og utfordringer
Vi har samlet gode råd til sosiale medier i krisetider, krisekommunikasjon og hva man må tenke på for å ha et sikkert hjemmekontor.
Deler egne erfaringer
I tillegg er det flere som har delt egne erfaringer og fortalt om hvordan deres virksomhet har jobbet på fagbloggen vår PR-prat. I tillegg har Mina Gerhardsen skrevet om helsemyndighetenes kommunikasjonsutfordringer.
Lukket Facebook-gruppe for medlemmer
Vi har også nylig opprettet en lukket Facebook-gruppe for medlemmer av foreningen. Den skal være en arena for faglig diskusjon og erfaringsutveksling blant våre medlemmer. Her har det blitt delt videointervjuer med blant andre Roar Thon, fagdirektør for sikkerhetskultur i Nasjonal Sikkerhetsmyndighet, Lene Bergmann, daglig leder i kommunikasjonsbyrået Mannheimer og Mette Øines Habberstad, medlems- og kommunikasjonssjef i Turistforeningen.
Siste saker
Har du lest disse?